מפגש של מלך האי עם גדולי ישראל

הרב מאיר שמעון עשור, מנכ"ל מרכז י.נ.ר

הרב מאיר שמעון עשור, מנכ"ל מרכז י.נ.ר

טוען רבני, משפטן ( B.LL M.A ) מגשר ובורר
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

מאת וורד עשור

תקציר: תחילה חשוב מאוד להבהיר: הרב עשור ומלך האי לא נסעו להיפגש עם רבנים כדי שהם יברכו על המלך האי. הם ביקשו מגדולי ישראל ברכה לגיור! אז מה בעצם היה שם ועל מה כל הרעש והמהומה שהתעוררו בעקבות זאת

השמועה על המלך האי השוהה בביתנו פרשה כנפיים והכול רצו להיות שותפים לגילוי ולפרסום הידיעה. כך הגיעו הרב דניאל עשור והמלך המתחזה האי אל הרב אוירבך בירושלים ואל הרב קנייבסקי בבני ברק. והיו עוד רבנים שנפגשו, שרצו לשמוע, לברך ולהתעניין.

המלך המתחזה הסביר לרב אויירבך שידוע לו שהוא מצאצאי שבט יהודה שחברו לשבטים באפריקה (חלק קטן משבט יהודה גלו למצרים בבית ראשון והמשיכו משם לאפריקה המערבית). הרב אויירבך שהתרגש מהגילוי אמר שרק עכשיו הוא מבין את הפסוק 'לא יסור שבט ומחוקק מבין רגליו'. 'מחוקק תמיד היו לנו מחוקקים,' הסביר, 'אולם אף פעם לא הבנתי מה זה שבט – איפה שמענו שלא סר שבט מיהודה? עכשיו אני מבין שבאפריקה לא סר שבט (שרביט) מיהודה'.

הרב קנייבסקי התרגש לפגוש את המלך, וגם המלך מאוד התרגש לפגוש את הרב. בעצם את כל הרבנים. הוא הבין שהם גדולי ישראל ושמתרחשים כאן רגעים מכוננים, הרגעים שבהם גדולי ישראל מגלים את שבטי ישראל שבאפריקה המערבית השחורה, הרגעים שבהם בעצם שבטי אפרים ויהודה מתחילים להכיר אחד את השני מחדש. לאחר גלות וריחוק של אלפי שנים.

הרב קנייבסקי שאל את המלך אם הוא מסוגל כמלך להרוג, ואישורו של המלך גרם לו לפסוק שהוא מברך על המלך בשם ומלכות.

לצערנו המעשה גרם לאנשים מסוימים להטות את כל נושא הפגישה לכיוון לא צפוי – דיון 'הלכתי' המבוסס על שמועות לא מבוססות ושקרים מכוונים בנושא 'האם יש לברך על המלך האי את ברכת שחלק מכבודו לבשר ודם'.

אתרי חרדים ערכו מחקר על המלך האי והכריזו עליו כנוכל. 

והנקודה האישית. מרגע שהנושא עלה לכותרות בתקשורת החרדית בישראל הוצפנו בטלפונים של כתבים, אנשי ציבור ועוד. נאלצתי להגן בעור שיני על הזכות של הרב עשור לפרטיות ומנוחה בין שיחה לשיחה. בתוך כל מטר השיחות המטורף שנאלצתי להתמודד אתו קיבלתי שיחה שנראתה לי לא מספיק חשובה ודחיתי אותה בנימוס לשבוע הבא. מישהו בשם לוין, או שקשור למישהו בשם לוין שרצה לשאול כמה שאלות את הרב עשור. (טוב, כיצד יכולתי לדעת שזה לא עוד איזה אחד שרוצה להתעניין ולשאול שאלות?). עוד באותו ערב עלה לאתרי האינטרנט פסק של בית הדין של אברהם דב לוין שפסק שלפי הרמב"ם צריך להתרחק מהרב עשור (המיסיונר והיהודי משיחי…) ומהמלך האי (הנוצרי, הנוכל והרמאי…) כמובן שאף אחד לא ממש שאל את הרב עשור לגרסתו (שמוע בן אחיכם), פסק הדין לא היה חתום על ידי מישהו ספציפי (וגם לא הסכימו לשני העדים שנשלחו לבית הדין לגלות מיהם הדיינים שדנו בנושא, שזה בבחינת ארור מכה רעהו בסתר), פורסם ברבים (הלבנת פנים ושפיכות דמים), וכמובן שהשפיטה הייתה על פי השמועה (לא תישא שמע שווא).

על פירוש הרמב"ם האמתי בנושא עדיף שניתן למכתבי גדולי ישראל לדבר (להלן מכתבו של הרב שמחה קוק בנושא) 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *