קובץ הכנה לבעל תוקע

הרב יצחק

פריי

Facebook
Email
Twitter
WhatsApp
Print

בס”ד

כוונות התקיעה

הכוונות המעכבות:

1. לשם קיום מצוות תקיעת שופר. גזירת הכתוב. (ובחת”ס שהיא העיקר)

2. להוציא את השומעים ידי חובה.

הכוונות הפשוטות מהנקרא שופר:

1. שופר “שפרו מעשיכם”.

2. תרועה “תעיר ותריע” התעוררות “עורו ישנים משנתכם.”

3. ש – שווה בגימטריא “אלקים” מלא )אלף, למד, הי, יוד, מם.( “ופ” בגימטריא “אלקים” )א, ל ,ה, י, מ(. “ר” בגימטריא מתגלגלת “אלקים” )א, אל, אלק, אלקי, אלקים( .

כוונות נסתר

1. יבקש לעורר רחמים על השכינה הקדושה שגלתה ממקומה בעוונותינו, ויקבל עליו לעזוב החטא, וישתדל לקבל על עצמו לפחות קבלה 1 ואפילו קטנה.

2. צורת השופר צרה ומתרחבת, רמז לפסוק” מן המצר קראתי קה” – שמרחיב ועולה.

3. ש’ של שופר = אלקים במילוי אות י’. ופ’ של שופר = אלקים . ר’ של שופר אלקים בריבוע.

[כנגד ג’ עולמות בהם נראית מידת הדין עד לאצילות בה ניכר כי הכל חסד.]

4. בהאדמת פני התוקע יתגלה אור גדול (ולכן ראוי לא להסתכל בו אז)

5. בתקיעה ראשונה לעורר החסד שיעורר ההאדם לשוב בתשובה , ובשברים ובתרועה יבקש למתק הדינים מעליו ומעל כלל ישראל (זוהר פנחס רלא)

6. שופר עצם הבהמה ועמו ממליכים את הקב”ה. כך הענין המלכת ה’ ממקום הכי נמוך.

הכוונות הפשוטות בתקיעה:

1. קיום ציווי הקב”ה לתקוע. (הרמב”ם)

2. לפחד מיום הדין “היתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו.” (רס”ג ורמב”ם)

3. לבלבל את השטן.

4. מצוות תפילה ובכי באמצעות קולות השופר.

5. הזכרת עקדת יצחק.

6. המלכת הקב”ה “ותרועת מלך בו.” (רס”ג)

7. בריאה חדשה כפי שברא ה’ את האדם בנפיחת רוח.

8. רמז להתעורר לתשובה “שפרו מעשיכם” ו”תרועה.”

9. זכר למעמד הר סיני וקבלת התורה מחדש. (רס”ג)

10. זכר לגאולה הכוללת קיבוץ הנדחים תחיית המתים ועשיית דין ע”י הקב”ה.

11. להזכיר ענווה “מן המיצר (הצד הצר של השופר) קראתי קה.”

12. להזכיר הצרות והאויבים הקמים עלינו (שמריעים במלחמות).

13. להכריז מלחמה בשטן.

14. להזכיר דברי הנביאים.

סדר התקיעות:

1. תקיעה ראשונה בסדר – חסד. שברים- גבורה (דינא קשיא). תרועה – מלכות (דינא רפיא).

תקיעה אחרונה בסדר – רחמים.

2. תקיעה – צדיק שלא חטא. שברים תרועה – חטאים. ושוב תקיעה – אחרי התשובה

3. 100 תקיעות כנגד מאה פעיות של יולדת . שהרי “היום הרת עולם.”

4. 30 דמיושב כנגד אברהם 30 דמעומד כנגד יצחק .30 דחזרה כנגד יעקב .10 אחרונות כנגד דוד.

וידויים

בסוף כל תשר”ת

30 ראשונות דמיושב – אברהם אבינו – כנגד ע”ז והמסתעף (כעס. זלזול בתפילה) – עולם העשיה.

30 שניות דלחש — יצחק אבינו – כנגד ג”ע והמסתעף (גאוה. שמירת עיניים) — עולם היצירה

30 שלישיות דחזרה – יעקב אבינו – כנגד ש”ד והמסתעף (שז”ל, הרמת יד, הלבנת פנים) – עולם הבריאה

10 אחרונות – דוד המלך – כנגד לשה”ר והדיבור (מחלוקת ,וביטול תורה) – עולם האצילות.

בין תשר”ת לתש”ת מתוודה על איסורי ל”ת מהתורה ומדברי חכמים

בסוף כל תש”ת: מתפלל שיתבטל החרון אף הגדול (סידור הירא)

בין תש”ת לשת”ת מתוודה על ביטול מצוות עשה מהתורה ומדברי חכמים

בסוף כל תר”ת מתפלל שיתבטל החרון אף הרך (סידור הירא)

תשר’ת מיושב תקיעה (נשימה) שברים – תרועה (נשימה) תקיעה

4 1.5+1.5. 4.

תקיעה (נשימה) שברים (נשימה) תקיעה

3 1.5. 3

תקיעה (נשימה) תרועה (נשימה) תקיעה

3 1.5. 3.

תשר’ת חזרת הש”ץ תקיעה (נשימה) שברים (נשימה) תרועה (נשימה) תקיעה.

תשר’ת סוף התפילה (מעומד). תקיעה (נשימה) שברים – – – תרועה (נשימה) תקיעה.