אקטואליה בין הלכה למשפט

זהירות כתות

מאת וורד עשור 18/09/2016
תקציר:
מתי ואיך נוכל להבחין שהקהילה החמה והאוהבת שאנחנו שואפים להצטרף אליה היא בעצם כת מסוכנת שעלולה לשאוב אותנו לתוכה ולהוביל אותנו למצב של ניצול וחוסר שליטה עצמית?
זהירות כתות
fotolia
טו אלול | 18.09.2016

הצורך להיות שייך הוא אחד מהצרכים החזקים שלנו. אנחנו מחפשים שייכות ולכן בוחרים אזור מגורים מסוים, מחפשים שייכות ולכן מצטרפים לקבוצות דיון בנושאים שונים באינטרנט, מפגשים רגילים, הכשרות מקצועיות ועוד. לפעמים אנחנו מחפשים שייכות ולכן הולכים למקומות בילוי מסוימים שבהם נוכל למצוא את החברה שמתאימה לנו בגיל, בחתך האוכלוסייה, בהשתייכות דתית ועוד.

מסתבר שאפשר לנצל את הצורך הזה למטרות שפלות של השתלטות על האדם הבחירי ושלילה מסוימת של חופש הבחירה שלו. כיצד? התשובה היא כתות. כת יכולה להיות קיימת בכל דת, ואפילו לא בדת. כת עלולה להתפתח אפילו מטיפול קבוצתי כל שהוא, קורס פשוט של מודעות או ניו אייג' וכו'. כת יכולה להתרחש בכל מיני סיטואציות שונות ומשונות.

כיצד נוכל לאפיין כת ולדעת להיזהר ממנה? שאלת השאלות. עד שבודקים האם הקבוצה שמעניינת אותנו, באם זה קורס, סדנה של מספר ימים, קבוצת אוכלוסייה וכו', אפשר גם ליפול לתוך כת. להלן מספר מאפיינים שאמורים להעלות גבה תמהה ולחשוש מהקבוצה.

  • האם המנהיג, המדריך, הרב, ראש הקבוצה הוא מאוד דומיננטי? כמה הוא משתלט? עד איפה הוא מתערב? האם ההתערבות מאיימת? לפעמים אי אפשר לזהות מלכתחילה את האיום, רק בהמשך, כשכבר מאוחר מדי. ראו הוזהרתם...
  • ניתוק מהעבר – בכתות אוהבים מאוד להרחיק ממכרים, ידידים, חברים, משפחה שעלולים להפריע לקרבן להיסחף אל תוך הכת. אם אתם מזהים מגמה של התרחקות מהעבר, יתכן שמדובר בכת. היה מקרה ידוע ומפורסם שהרב הרחיק את התלמידות מהמשפחה בטענה שהתלמידות שהגיעו אליו הגיעו ממשפחות שניצלו אותן, ושהתלמידות בעצמן מעוניינות בניתוק. שם לא היה ניתן להוכיח מי צודק ומי טועה ולא היה אפשר להפסיק את התופעה.
  • חיי הקרבן סובבים סביב הכת בהגזמה, יום ולילה, מבלי הפסק, חשיבות הכת יוצאת מפרופורציות בחייו, ההתמסרות לקבוצה הופכת למוחלטת. ואפשר לזהות שהוא איבד את יכולת הבחירה העצמית שלו, שהוא מוחק את אישיותו והופך עצמו לחלק ממשהו גדול ממנו. ושוב השאלה הגדולה עד כמה הייתה לו אישיות יציבה קודם לכן שאפשר לזהות שהוא מתאמץ לשנות אותה, והאם זה לרעתו, כי את המאפיין הזה אפשר למצוא גם בקרב בעלי תשובה שעוברים תהליך של חזרה בתשובה – לפחות בשלבי ההתחלה.

שיעבוד כלכלי, נפשי או מיני של הקרבן – אם למאפיינים הקודמים מתלווה ניצול שכזה זו אבחנה ברורה של שייכות לכת. בכתות בדרך כלל מנצלים את השליטה בתודעה של הקרבן לצורך כלכלי, נפשי או מיני.

אם כן כדי לזהות כת צריך שיתקיימו מספר פרמטרים, כאשר הפרמטר הסופי שהעליתי הוא הברור ביותר ביניהם. כתות אינטליגנטיות ומסוכנות ינסו להסתיר את הפרמטר האחרון כשידוע שזו הנקודה המכריעה.

אז אם יצאה לקבוצה מסוימת שמועה של כת עדיף לתפוס מרחק ולא להצטרף כדי לבדוק האם זה נכון או שהשמועה היא שקרית. האדם נברא בצלם, כלומר יש לו את הזכות לבחור בטוב או ברע, מי שמעז לפגוע בצלם האדם ולהפוך אותו לחסר יכולת בחירה הוא פושע שייתן את הדין כמי שמנסה לשים את עצמו במקום מי שברא את האדם וכך לעשוק אותו.

אם אתם חושדים שמישהו יקר לכם נפל לכת – המרכז להסברה יהודית ומניעת התבוללות ישמחו לעזור לכם ולתת לכם יעוץ.

 

הכתבה משויכת לקורס | תיאולוגיה

כתבות אחרות בנושא כתות

להישמדם עדי עד - סדר עולמי חדש ושליטת האדם-אל
fotolia

להישמדם עדי עד - סדר עולמי חדש ושליטת האדם-אל

בימים אלו ממש יוצא ג'ורג' סורוס, מולטי מיליארדר וגלובליסט מוצהר בהכרזה שהוא מרגיש שהוא אלוהים יוצר הכול. 'אני מחשיב את עצמי למעין אלוהים.' הוא כותב. 'מילדותי נשאתי עמי פנטזיות משיחיות שידעתי שיזיקו לי אם לא אשלוט בהם.' הוא ממשיך ואומר שזו מחלה לחשוב שאתה יוצר הכול, אולם במקרה שלו הוא מרגיש עם זה נוח בגלל שהוא באמת מיישם את זה (כלומר שהוא יוצר את הכול). הוא גם מחשיב את עצמו זה שיצר את אמריקה ואת הילרי קלינטון, והכוונה היא ככול הנראה שהוא עיצב את החשיבה וכושר ההחלטות שם באמצעות הכסף שלו.

http://yournewswire.com/george-soros-i-am-a-god-i-created-everything/ (הכתבה המקורית באנגלית)

מאין יש לו לאתיאסט הגלובליסטי (גלובליסט מאמין שצריך לכונן משטר חוצה יבשות שישלוט על כל העולם ביחד ולא בפיצול ממשלות). את עזות המצח הזו להכריז על עצמו כאלוהים? בספרו של שלמה ד.י. – יש אלוקים מביא הסופר בדיוק את ההסבר להתפתחות החשיבה של אנשים כגון סורוס: "ביום שאחרי שואת אירופה כבר צריך היה להיות ברור שאם מישהו נמנה על האמונה שהוא בעצמו כבר הגיע להתפתחות האבולוציונית הנכספת בה הוא סבור שהוא כבר השיג בעצמו את מתנת האבולוציה ולכן הוא בעיני דעת עצמו מעתה השתדרג להיות 'אלוהים-אדם', כי אז מי מנע בעדו מלעשות את הפשעים שעשה היטלר נגד האנושות? ומי יעז לשאול על מעשיו הבלתי מוסריים של 'אלוהים אדם' שאלות? נמצאנו למדים שהאבולוציה איננה מעודדת את האדם או את התודעה האנושית בעצמה להיות עבד האל, אלא שלפי חזונה היא מעודדת את האדם בעצמו להאמין שגם הוא יום אחד במעלה האבולוציה יוכל להיות אל-אדם בעצמו, ולהתגלם ולפעול כאלוהים. אלא שהיות וכבר ישנו תקדים היסטורי לכך, לכן ברור שמותר לאל אדם זה ממש הכול – לרמוס, לשחוט, לרצוח, להרוג, לשים קץ לחייו של מי שהוא יחפוץ ואף מתי שהוא יחפוץ בכך.

חוקי הג'ונגל של הטבע בעצמם הם שהפכו אותו להיות אלוהים- אדם, והיות שאפילו שחוקי הטבע: הברירה הטבעית, מלחמת ההישרדות, אינם מוסריים ואינם צודקים, הרי שמבחינתו של אותו אל-אדם  שהגיע למעמדו דרכם, הוא יצטרך להגדיר את החוקים בעצמם. כפי שעשה אלוהי האדם - אלוהים.

היות ואין מוסר וגם אין רחמים באותם מערכות חוקי ברירה טבעית וחוקי ההישרדות שיצרו אותו, כך גם הוא ה'אדם – אלוהים' יהיה נשא לגנים ולתכונות מהחומר ממנו קורצו ממש בדיוק רב. לכן בטבעו הוא יהיה 'אל – אדם' בעל אופי אכזרי למדי, בשל התהוותו והתהוות מהותו עי ידי חוקי רשע וחוסר צדק ומוסר בג'ונגל.

(שלמה ד.י. יש אלוקים! עמ' 550) 

אם כן המחבר חזה את התפתחות החשיבה של בעל המאה סורוס, שאינו מאמין במציאותו של כוח עליון כלל, אלא ביכולות של הכסף שלו להשפיע ולגרום למהלכים בין לאומיים. כספו והישגיו הביאו אותו להאמין שהוא שיאה של ההתפתחות האבולוציונית האנושית. ועתה רק נשאר לצפות למידת האכזריות והרוע שהיא האלמנט המוביל את האנשים האתאיסטים האלה ששולטים בעולם – כפי שהסביר זאת הספר, ונראה שיש כבר סימנים ברורים לכך. למי שמכיר את סורוס...

 

 

אפשר ליפול לנצרות גם ברחוב ממול
fotolia

אפשר ליפול לנצרות גם ברחוב ממול

שלום הרב, הייתי רוצה לדבר אתך ולשאול אותך שאלות – גם אני הייתי בסיפור של יהודים משיחיים ויצאתי משם. ניסיתי לדבר עם הרב פלוני, אבל הוא לא הצליח לענות לי על שאלות כמו שהייתי רוצה.

כך נוצר הקשר הראשון עם יוסי (שם בדוי). את הקשר הראשון הוא יצר דרך הטוויטר שלנו, לאחר שראה את הפרסומים הקבועים של המרכז. הוא הופנה לנייד הפרטי של הרב עשור ושם כתב: "ראיתי את סרטוני התגובה שלך ביוטיוב לסרטונים של היהודים המשיחיים, הסרטונים שלך מצויינים".

אנשים מגיעים היום למרכז מרחוק מאוד ולאו דווקא מרחק פיזי

יוסי גר בבת ים. זה לא חוץ לארץ בכלל. הוא גדל כחילוני גמור ולמד על נצרות וכת היהודים המשיחיים דרך הסרטים שהם מפיצים באינטרנט. בהתחלה הם נראו לו טוב – מתלבשים כמוהו ונראים כמוהו, לכאורה יהודים חילונים לכל דבר. בהמשך הם סוחפים את הצופים לנצרות ולכת שלהם. "בתחילה התרשמתי מהם, אולם לאחר שצפיתי בתגובות שלך לסרטונים שלהם, הבנתי שהם ליצנים מטופשים. הסרטונים שלך הבהירו לי זאת". מתוודה יוסי.

מה אתה בכלל יודע על יהדות שעזבת אותה?

יוסי מודה שהוא בעצם לא ידע דבר על יהדותו כאשר התעניין בכת היהודים המשיחיים (כת נוצרית), אולם הוא גם לא ממש הבין שהוא בעצם עוזב את היהדות שלו. מבחינתו, לפי מה שהבין – היהודים המשיחיים הם בעצם זרם נוסף וקליל של יהדות שמאמין באלוהים וחושב שישו הוא המשיח כמו שחבד סבורים על הרב מלובביץ' (להבדיל אלף אלפי הבדלות כמובן). הוא הבין שיש הרבה יהודים ששונאים את ישו, אבל לא הבין שבעצם כאשר הוא מאמין בישו שהוא המשיח האמתי – הוא מוציא את עצמו מכלל ישראל והופך להיות לנוצרי. המקווה שטבל בו לא היה מקווה יהודי כדי להיטהר לעבודת השם, המקווה שהוא טבל בו היה בעצם הטבלה לנצרות. האם הוא הבין את זה? אז זהו שלא. הוא גם לא הבין שאם הוא רואה אנשים עם טליתות מסביבו זה עדיין לא הופך את הכנסייה לבית כנסת, זו פשוט שיטה של מיסיון נוצרי לעבוד על יהודים וישראלים ולמכור להם נצרות במסווה של יהדות.

מה הלאה?

השיחה עם הרב עשור הובילה לרצון לשיחות נוספות – ואלו יצאו לפועל עם בוגר הקורס בתאולוגיה שלאחר לימוד משותף על ההבדלים העקרוניים בין נצרות ליהדות – יוסי רוצה להמשיך ולהיפגש וללמוד קצת יותר גם על היהדות האמתית – זו שנולד אליה.

לסרטוני הרב דניאל עשור ביוטיוב

לכתבות נוספות בתחום

מיהם היהודים המשיחיים? הרב דניאל עשור

 

עבודה זרה בהר ציון במתחם קבר דוד בניגוד לחוקי המדינה
fotolia

עבודה זרה בהר ציון במתחם קבר דוד בניגוד לחוקי המדינה

אחד המקומות החשובים ביותר לשלושת הדתות הוא הר ציון שבירושלים. אנחנו היהודים טוענים ששם קבור דוד מלך ישראל ומתבססים על ממצאים ארכיאולוגיים חד משמעיים (שהמדינה לא רוצה לחקור מסיבות פוליטיות) ועל הצלבה מדהימה בין הממצאים שבשטח ומה שכתוב בנ"ך. לעומת היהדות הנוצרים טוענים שבקומה שמעל הציון היהודי קיים יש"ו את הסעודה האחרונה לפני שהוצא להורג, ושמשם התחילה הכנסייה כאשר על השליחים שלו ירדה רוח הקודש.

שקריות הטענות הנוצריות  

יש סיבות רבות מידי מדוע אין הטענות הנוצריות נכונות, להלן חלק מן הסיבות: יש"ו היה יהודי וידוע לכל יהודי – גם ממזר חסר הגינות כמוהו, שיהודי לא אוכל בבית קברות. כמו כן המבנה של חדר הסעודה האחרונה נבנה בימי הביניים, שלא לדבר על כך שכל סיפור הסעודה מלא סתירות והבלים בין הכתבים הנוצרים לבין עצמם, וה'שליחים' בעצמם לא כל כך סגורים על הדברים בסיסיים לגמרי ש'קרו' בסיפור הסעודה (כמו לדוגמה: האם הסעודה התקיימה בפסח או לפני הפסח, ומי שמבין טיפה יהדות יודע כמה הדבר קריטי), וכבר נכתב על כך רבות בספר 'על פתחה של רומי' ולא כאן המקום להרחיב בנושא.

חדר הסעודה האחרונה והסטטוס קוו

על פי חוקי מדינת ישראל אסור לנוצרים לערוך טקסים ופולחנים בחדר הסעודה האחרונה, למעט 3 מיסות בשנה (וגם הקביעה הזו היא בניגוד לחוקי התורה – שכן אסור שיהיה בית כנסת מתחת לבית עבודה זרה  - ונצרות – מה לעשות, היא עבודה זרה לפי כל הדעות. (חוץ מדעותיהם של 3 רבנים – הרב רבינוביץ', הרב סתיו והרב אליעזר מלמד ועל כך חולקים כל גדולי התורה מאז היווסדותה של  הנצרות ועד היום.
למרות האיסור הנוצרים מקיימים טקסים ופולחנים שאסור להם לקיים.

דיבור בלשונות
 

להלן סיומו של טקס 'דיבור בלשונות' שבו המקיימים אותו 'מתנבאים' ב'רוח הקודש' של יש"ו, או במילים אחרות פשוט נותנים לסיטרא אחרא להיכנס אל הגוף שלהם ולשלוט בו כפי שתיווכחו בעצמכם. ואפילו גויים גמורים מעידים שמדובר כאן על טקס שמאפשר כניסה של רוחות טמאות ומיני מרעין בישין אל תוך הגוף של הנשלט. בכל אופן הטקס הנ"ל הוא איסור חמור גם מהתורה וגם על פי חוקי מדינת ישראל, אולם למבצעים הנ"ל לא ממש הפריע שהם עוברים על החוק הישראלי.

פינוי קבר דוד לצורך פולחן עבודה זרה בחג הפנטקוסט השנה

לעומת זאת כאשר מתפללים יהודים במתחם הקבר היהודי ניסו למנוע כניסה של נוצרים עובדי עבודה זרה עם צלבי ענק וקטורת לתוך בית הכנסת היהודי – המשטרה פינתה אותם בכוח...

צפו 


מסתבר שהחוק הוא חוק שנאכף כלפי היהודים אולם לא כלפי הנוצרים. אז מי באמת שולט במדינת היהודים?

על השאלה הזו נשאיר לכם הצופים לענות. המרכז להסברה יהודית ומניעת התבוללות

נצרות היא עבודה זרה - פסיקתם של כל גדולי ישראל בכל הדורות (חלק ג)
fotolia

נצרות היא עבודה זרה - פסיקתם של כל גדולי ישראל בכל הדורות (חלק ג)

האמונה האוונגליסטית בשילוש והשלכותיה על הפסיקה היהודית

בהמשך לסדרת הכתבות 'האם נצרות היא עבודה זרה?' שהרי הרבנים דוד סתיו, הרב נחום רבינוביץ' והרב אליעזר מלמד פסקו שהיא לא... ומצטרף לכאן ההיבט האקטואלי של החלטת רבנים אלה להקים גוף גיור נפרד בעם ישראל, דבר שאפילו רבני הציונות הדתית מתנגדים לו...

אמונת הנוצרים האוונגליסטים היא כי יש"ו איננו נביא בלבד ואיננו משיח בלבד ואף איננו שליח בלבד. יש"ו נחשב לאלוהות שהתגלמה בבשר והופיע עלי אדמות כ"אלוה" בבשר בדמות אדם.

להלן ציטוט (אחד) מתוך כתבי הנוצרים המוכיח שהאוונגליסטים מאמינים בהגשמת האל בבשר:

"הדבר היה אצל אלוהים ואלוהים היה הדבר והוא לבש בשר" (האוונגליון הרביעי בברית החדשה בבשורה על פי יוחנן פרק א פסוק א(

אכן, אין ספק כי מפסוק זה ומעוד מפסוקים אחרים בברית החדשה נלמד כי הכנסייה האוונגליסטית מאמינה ביש"ו כאלוה גמור.

מהו אלפא אומגה?

הכנסייה האוונגליסטית מאמינה ב"שילוש" לפיו הבן, האב ורוח הקודש הינם שלושה ישויות שוות לחלוטין בעלות אותו חוזק חומרם אותו "סבסטנס" לחלוטין הם מכנים אמונה זו בשם "אלפא אומגה" כלומר שלש ממש שהם אחד ממש ואחד שהוא שלוש בו זמנית. רעיון זה הוצג בפני הכנסייה הקתולית על ידי טוריטוליין אשר לא זכה לתואר "אב" בכנסייה הקתולית בגלל שהוא בעצמו כלל לא האמין בו . טוריטוליון סבר כי יש"ו הוא במעמד אחד מתחת לאב.

חשוב לציין כי כל זרם אשר דחה את רעיון השילוש איננו נחשב לפלג או זרם בין זרמי הכנסייה מכוון שהשילוש הוא מהותי ביותר באמונתם ולכן כת עדי השם אינו נחשב לזרם כנסייתי נוצרי למרות אמונתו ביש"ו כ"בן" במעמד פחות תחת ה"אב". אך הכנסייה האוונגליסטית קיבלה את עיקרון השילוש כחלק בלתי נפרד מאמונתה והיא מהווה חלק אינטגראלי מעיקרי אמונתה ולכן גם מחשבת לזרם בין זרמי הנצרות.

האם הגשמת האל בבשר נחשב לעבודה זרה?

הרמב"ם בהלכות עבודה זרה פסק: "הנוצריים עובדי עבודה זרה הן, ויום ראשון יום אידם הוא"(רמב"ם: משנה תורה, הלכות עבודה זרה פק ט' ד)

אין ספק בכלל שכן ואין מחלוקת על כך בפוסקים. (וכדאי ורצוי לעיין בקונטרס של הרב דניאל עשור בנושא שמשם נלקחו הדברים כאן ). ונזכיר רק חלק מהשמות (את פירוט הפסיקה שלהם ניתן למצוא בקונטרס הנ"ל): הרמב"ם, מחצית השקל, הנודע ביהודה, הגאון ממונקטש, מנחת אליעזר, הרמ"א, היוסף קארו, היעב'ץ, הנודע ביהודה, הרב עובדיה יוסף, כף החיים, החידא, רבי אברהם אזולאי (מורו של החיד"א), הרשב"א, הריטב"א, האורחות חיים, ועוד (ארכה לה הרשימה).

וכל אלו פסקו שאסור להסיר את הכובע בפני נוצרים כהבעת כבוד (כי הם עובדי עבודה זרה) ואסור להיכנס לבתי התיפלה שלהם – ויש כאלה הסוברים שגם במקרים של פיקוח נפש (!!!), שאסור להפוך כנסייה לבית כנסת, שאסור למכור להם חומרי בניין לבניית כנסייה, כמובן שאסור לשתות את יינם,

לסיכום הפוסקים מסיק הרב עשור: אם רוב ככל הראשונים והאחרונים מגדירים את הנצרות כעבודה זרה ולא כשיתוף .

המחלוקת אם לבן נוח אסור או מותר השיתוף איננה כלל רלוונטית מבחינתנו מאחר שרוב הפוסקים מגדירים את הנצרות כ"עבודה זרה" ממש ואין חולק שעבודה זרה בוודאי אסורה גם עבור הגויים בעצמם.

ואנו נסכם ונאמר שפסיקתם של שלושת הרבנים של ימינו (נחום רבינוביץ', סתיו ומלמד) שפסקו הפוך מכל גדולי הדורות תמוהה לחלוטין ראויה לבדיקה מחודשת. האם הבינו את דברי הפוסקים שעליהם הם מסתמכים? על כך בכתבה הבאה...

כלים שבורים - נביאי הדור - השתלטות נוצרית על המקומות הקדושים בירושלים
ftolia

כלים שבורים - נביאי הדור - השתלטות נוצרית על המקומות הקדושים בירושלים

האוטיסטים מדברים כל הזמן על השתלטות נוצרית באזור הר ציון בפרט וירושלים העתיקה והקדושה ליהדות בפרט.

למרות כל ההצהרות שמצהירים הפוליטיקאים הישראלים על כך שהמשא ומתן עם הוותיקן תקוע בנושאים אלו כבר שנים, קיימות עדויות סותרות על כך שיש ניסיונות פעילים להשתלטות נוצרית על המקומות הקדושים ליהדות (ולנצרות – שכן הנצרות קמה מתוך היהדות כדת בת סוררת וסותרת). המעידים הם אנשי הממשל הישראלי בעצמו, אלו שעדיין אכפת להם מיהדותם, שמדברים בעילום שם מתוך המערכת.

אולם לא רק דרכי הדיון הדיפלומטי נוטים לרצות את דרישות הוותיקן והמערב. גם ארגונים ישראלים מעודדים החלפה של קובעי ההחלטות באזורי העיר העתיקה, ממקבלי החלטות השייכים למדינת ישראל ושריה, לקובעי החלטות בין לאומיים למיניהם.

בחיפוש קליל באתר ויקיפדיה בערך 'האגן הקדוש' (האזורים הקדושים ליהודים-נוצרים-מוסלמים בעיר העתיקה) עולה שמחקר של 'מכון ירושלים לחקר ישראל' (שמגדירים את עצמם כמוסד אקדמי עצמאי) מציע חלופות לשלטון הישראלי באזור 'האגן הקדוש'. זאת עקב הסכסוך בין היהודים והמוסלמים באזור זה.

"החלופה הראשונה מציעה ריבונות ושליטה מלאה של ישראל בכל רחבי האגן, תוך מתן אוטונומיה מסוימת לתושבים הפלסטינים. המשמעות של ההצעה הזאת היא למעשה מיסוד המצב הקיים, שבו מנהלים אנשי דת המוסלמים ונוצרים את מוסדותיהם באופן אוטונומי.

החלופה השנייה שונה בתכלית - ריבונות ושליטה מלאה של הפלסטינים בכל רחבי האגן, עם אוטונומיה לתושבים היהודים.

החלופה השלישית מציעה חלוקה טריטוריאלית בין הצדדים עם פיקוח בינלאומי.

חלופה רביעית מציעה ניהול משותף, וחלוקת סמכויות בין שני הצדדים עם גיבוי בינלאומי.

החלופה החמישית: ניהול האגן הקדוש על ידי גוף בינלאומי כיחידה אחת. הגוף הבינלאומי יחזיק בידיו לא רק סמכויות פיקוח ובקרה, אלא יהיה אחראי גם על ניהול האגן הקדוש, ויהווה את מקור הסמכות והשליטה בו.

החוקרים קובי מיכאל וד"ר משה הירש הציגו מחקר לפיו האופציה הישימה ביותר היא מודל המבוסס על ברלין המערבית – שטח המתנהל כישות אוטונומית תחת פיקוח רב-לאומי המוסכם על כל הצדדים.‏" (מתוך אתר ויקיפדיה – ערך 'האגן הקדוש').

לא הופתענו לראות שמתוך 5 הצעות לשאלה – מי ינהל את שטח 'האגן הקדוש' ותחת איזה פיקוח, רק הצעה אחת היא המשך המצב הנתון – ריבונות ושלטון ישראלי מלא עם אוטונומיה לדתות האסלאם והנצרות במוסדות הדת שלהם. כל השאר הן חלוקות ושילובי שלטון למיניהם עם פיקוח בינ"ל (שלא ברור מהם האינטרסים שיניעו אותו במידה ויהיה פיקוח בינ"ל כזה – וכבר ראינו את האובייקטיביות של אומות העולם כלפי מדינת ישראל ותושביה היהודיים...).

מעניין שהמחקר וההצעות נערכות בשל הקונפליקט היהודי-מוסלמי שליבויו של הקונפליקט על ידי גורמים אנטישמיים במערב מוזכר כאן: שורשי השנאה הערבית ומי מלבה אותה.

ולכן כאשר האוטיסטים מספרים שקבר דוד כבר הועבר לידי הנוצרים וכי הנוצרים השתלטו מכבר על המקומות המקודשים ליהודים הם כנראה מתכוונים למלחמה פסיכולוגית שמנוהלת מכיוונים שונים על דעת הקהל הישראלי, לחצים דיפלומטיים קשים על השלטון הישראלי, ומי יודע מה עוד כדי להעביר את המקומות הקדושים ליהדות לשליטת נוכרים שבדרך כלל אינם בעלי אינטרסים יהודים ואף גילו את פניהם פעמים רבות כבעלי אינטרסים נוגדים ואפילו עם שורשים אנטישמיים ברורים.

קורס לימודי תיאולוגיה (נצרות, אסלאם, כפירה, כתות)

האם נצרות היא עבודה זרה?! (חלק א')
fotolia

האם נצרות היא עבודה זרה?! (חלק א')

במשך כמעט אלפיים שנה, קרוב לחורבן בית המקדש קיים מאבק מתמיד בין נצרות ליהדות. הנצרות היא דת שצמחה לכאורה מתוך היהדות, אולם כל גדולי ישראל בדורות הקודמים ובדורנו פסקו חד משמעית שנצרות היא עבודה זרה העונה לקריטריון החמור של 'יהרג ובל יעבור'. ואכן במשך כל שנות גלותנו יהודים מסרו נפש כדי לא השתמד לדת הנוצרית והיו מוכנים להיהרג ולא לטבול לנצרות.

לעומת זאת הנצרות והנוצרים רדפו את היהודים וניסו בכל כוחם לשמד אותם לאלוהי בשר ודם. מסעות צלב, אינקוויזיציה, מדורות האוטו דה פה, פוגרומים אנטישמים מלובים על ידי הכנסייה, רדיפות האנוסים באמריקה ואמריקה הדרומית – אלו רק חלק מרשימה ארוכה של רציחה של יהודים מהסיבה הפשוטה שהם יהודים ושהם אשמים במותו של אלוהי הנוצרים - יש"ו.

הפרוטסטנטים והגישה החדשה למיסיון

מתוך הכנסייה הקתולית פרשו הפרוטסטנטים שקיבלו עליהם את חוקי הכנסייה הקתולית והמשיכו הלאה לפרשנות נוצרית חדשה. מקימה של הכנסייה הפרוטסטנטית – מרתין לותר, לא היה פחות אנטישמי מהכנסייה הקתולית, והוא גם לא טרח להסתיר זאת. הפרוטסטנטים עדיין מאמינים שיש"ו הוא אלוהים, עדיין סבורים שיש לנצר את היהודים. גם היום.

אולם הכנסייה הפרוטסטנטית החליטה בשבעים שנה האחרונות לשנות את הגישה המיסיונרית שלה. לא עוד מיסיון גלוי ותוקפני כלפי היהודים, אלא מיסיון 'אוהב ועוטף'. הם משתדלים להסתיר את האנטישמיות המקורית שלהם ("הסיבה לכך שהיהודים מתו בשואת אירופה היא שהם לא קיבלו את יש"ו על עצמם – ציטוט מספרו של פסטור האגי שנחשב לאוהב מושבע של העם היהודי בישראל ותומך כלכלי נלהב בפרויקטים רבים במדינה היהודית). כאמור את האנטישמיות המקורית הם מסווים בתמיכה כלכלית גדולה לכל מי שרק מוכן לקבל את התמיכה הזו – ולמרבה הצער יש הרבה כאלו.

התמיכה הכלכלית שנותנות כנסיות פרוטסטנטיות גדולות ואמידות מרחבי העולם למדינה ולגופים שונים בה הייתה מאז הקמת המדינה, אולם בשנים האחרונות מדובר בסחף גדול. רוב המקבלים את התמיכה הצהירו עד כה שהם לא התבקשו להתנצר, שהתמיכה לא ניתנה בתמורה לשום דבר ושההלכה שאסור לקבל כספי עבודה זרה (ויש הלכה כזו – מה לעשות) היא הלכה שצריך לבדוק אותה מחדש...

אלו מול אלו

המאבק ההלכתי בנושא קבלת כספי כנסיות הלך וצבר תאוצה, גם באינטרנט וגם בקרב רבנים. לדוגמה בערך 'הקרן לידידות יהודים נוצרים' בויקיפדיה מופיעים שמות של רבנים שלטענת כותבי הערך התירו קבלת כספים מנוצרים. העדויות הן לכאן ולכאן והשמועות הן גם לגבי רבנים חרדים שהצהירו בריש גלי בחייהם שאסור לקבל כספי נוצרים ושאסור לקבל גם את תרומות הקרן לידידות בשום אופן.

לפני שנה קמו שלושה רבנים בעלי שם מהציונות הדתית ופסקו להלכה שנצרות איננה עבודה זרה ומותר לקבל את כספי הכנסיות (שכבר ממילא מציפים את מדינת ישראל ומוסדותיה, את הישובים של הציונות הדתית ועוד). לעומתם שוללים את קבלת כספי עבודה זרה רבנים גדולים אחרים והמבוכה גדולה.

להלן מספר כתבות בנושא שמאירות את ההלכה בצורה ברורה כאשר התשובה מאוד ברורה וחדה וללא משוא פנים, אולם חשוב לנו לציין בתחילה שכמובן שאין ההלכה מתירה קבלת כספי כנסייה וכי הנצרות היא עבודה זרה ללא ספק – גם הנצרות הפרוטסטנטית. אבל לא כדאי להאמין לנו – עדיף לבדוק את הדברים לעומק, שכן הדברים מדברים בעד עצמם.

לקריאת הקונטרס המלא של הרב דניאל עשור

המרכז למניעת התבוללות

תגובות

כל התגובות

נועה 19/09/2016 15:07 פחד
נושא מפחיד כ"כ, כל רב נהיה באבא או רב או מקובל אוסף סביבו קומץ אוכלוסיות מוחלשות ומנצל את כוחו לרעה

רוצה לקבל עדכונים ממגוון התוכן של שערי הלכה ומשפט?