אקטואליה בין הלכה למשפט

שיעור לרגל יום היארצייט של אבי הישיבות הגר"ח וואלוז'ינער זצ"ל

מאת יעקב רווח 08/06/2017
תקציר:
מייסד ישיבת וולוז'ין, ומחשובי תלמידיו של הגאון מוילנא. שיעור מיוחד לרגל יום היארצייט, על תורתו ומשנתו הלימודית של הגאון רבי חיים מוולוז'ין זצ"ל. יום חמישי 18:30-20:00 בבית הדפוס 30 ירושלים.
שיעור לרגל יום היארצייט של אבי הישיבות הגר"ח וואלוז'ינער זצ"ל
יד סיון | 08.06.2017

 רבי חיים החשיב מאוד את לימוד הבקיאות, ודרש ישרות בלימוד. כן העריך את חשיבות  החזרות בלימוד ואמר שעל ידי ריבוי חזרות יתורצו שאלות רבות.

4. לאדם המתקשה בלימודו, הציע ללמוד במתינות ומתוך שמחה. רבי חיים כתב כי בלימוד כזה (במתינות ובשמחה) יכול האדם להשיג בזמן מועט את מה שבלא מתינות ישיג בשעות רבות.

באותה תקופה נעשה הלימוד בצורה עצמאית או ב"חברותא", כשהרב המקומי בדרך כלל שימש גם כראש הישיבה. בתחילת המאה ה-19, עם הקמת ישיבת וולוז'ין בליטא על-ידי ר' חיים מוולוז'ין, חל מהפך בישיבות. ייעודה של הישיבה הגדולה בוולוז'ין היה לעסוק אך ורק בלימודי התלמוד ברמה גבוהה. הישיבה קיבלה לשורותיה תלמידים נבחרים שראו את יעודם בלימוד תורה לשמה. שם החלו להתפתח מתודות לימוד של חריפות, בקיאות, סדרי לימוד מסודרים, רשימת מסכתות נלמדות. שם התפתח גם סגנון לבוש מסויים לבני הישיבות.

בעקבות ישיבת וולוז'ין הוקמו ישיבות נוספות באותו סגנון, וכך הלך ונוצר עולם התורה היהודי-ליטאי, שממשיך להתקיים גם בארץ עד עצם היום הזה. 

רבי חיים איצקוביץ ידוע בשם רבי חיים מוולוז'ין (1749 - 1821), היה  מחשובי תלמידיו של הגאון מוילנה, רב העיירה וולוז'ין ומייסדה של ישיבת וולוז'ין. מחבר הספר "נפש החיים", ו"רוח חיים" על מסכת אבות.

רבי חיים החשיב מאוד את לימוד הבקיאות. הוא דרש ישרות בלימוד וכתב שפירוש מפולפל, גם אם נראה יפה, אם אינו לפי האמת יש להרחיקו. העריך מאוד את חשיבות החזרות בלימוד ואמר שעל ידי ריבוי חזרות יתורצו שאלות רבות. לאדם המתקשה בלימודו הציע ללמוד במתינות ומתוך שמחה, וכתב שבלימוד כזה יכול להשיג בזמן מועט מה שבלא מתינות ישיג בשעות רבות.

כתבות אחרות בנושא השקפה

תוכנית

תוכנית "דע מה שתשיב" - למאמין שאינו יודע לשאול...

לאחר חודשים רבים שהופנו למשרדנו בקשות רבות לקדם תוכנית בתחום הנוגע לבני הנוער בכלל ולנושרים בפרט, וכן לנושרים המצויים עדיין בתוך בית המדרש ובלבוש הישיבתי אך בתוך תוכם הינם מלאים וטעונים, ושפעמים רבות נותרים ללא מענה אמיתי.

 
מנכ"ל "שערי הלכה ומשפט" הרב מאיר שמעון הטיל את המשימה החשובה על הגר"ד עשור שמזה עשרות שנים עוסק בתחום ברבדים שונים בציבור הכללי, ובשיטה מקצועית עיונית מעמיקה הנוגעת בכל התחומים ביסוד האמונה והמסתעף ממנה. הצלחתו העצומה של הרב עשור ניכרת, וכבר מזה שנים ששיטתו זכתה לברכת גדולי ישראל.
 
הגר"ד עשור עם הצוות המקצועי והתורני נכנס לגדולי ישראל ליטול את עצתם והכוונתם, ועם זאת בנה תוכנית מקיפה ומעמיקה שאכן תתן כלים בידי משגיחי הישיבות ורבניהם בכלל, ובידי כל העוסקים עם בני הנוער ואנשי החינוך. כלים מעשיים למגוון האתגרים העכשווים הניצבים בפני בני הנוער. ובצורה מקצועית ברמה גבוהה להצלחה יציבה וברת קיימא בע"ה.
 
בשורתנו כי בימים אלה התוכנית נבנית, ותובא לאישורם של גדולי ישראל לקראת פתיחתה בס"ד להצלחה ופירות מבורכים.
 
המתעניין בתחום מוזמן לפנות למשרדנו: 073-2345802
חורבן הבית
fotolia

חורבן הבית

תשעה באב כמעט כאן. שוב. למרבה הצער. ושוב מדברים על חורבן בית המקדש ועל שנאת חינם שבין איש לרעהו. אבל הפעם זה נראה כאילו אין יותר לאן לרדת, כאילו אין נקודה שאליה לא הגיע החורבן. פעם זו הייתה שנאת חינם שבין איש לרעהו, היום זו שנאת חינם שבין איש לאשתו, בין ילדים להורים, ובין הורים לילדיהם. השנאה עברה אל תוך תחומי הבית היהודי. ומדוע כך.

הידעתם שאחד מכל חמישה קשישים סובל מהתעללות? הידעתם שלרוב מדובר בבני המשפחה הקרובה? בילדים של אותו קשיש האמונים על הטיפול בו? הידעתם שאלימות במשפחה במגזר הדתי והחרדי קיימת? אלימות כלפי נשים ואלימות כלפי ילדים הכוללת אלימות מינית.

כל הנתונים האלו אינם חדשים, אלא שהמספרים הולכים וגוברים. הם גוברים בעקבות חוסר טיפול או טיפול לקוי, בעקבות חוסר מניעה או מניעה לקויה, הם גוברים מפני שרמת הקושי לחיות חיים שקטים ורגועים הולכת וגוברת, כי הכלים הפיסיים והרוחניים לקיים בית יהודי על מי מנוחות הולכים ונחלשים. המספרים של האלימות במשפחה וקריסת התא המשפחתי גוברים מפני שכולנו עסוקים במרוץ אחר איכות חיים גשמית, מרוץ שהולך והופך לקשה מיום ליום, ועוד ישכנעו אותנו שזה בגלל שרצינו הרבה ילדים. (זה שקר אגב).

אז אולי כדאי שנעצור לרגע ונחשוב איך עוצרים את ההתדרדרות הזו, איך בתוך כל החורבן הזה כל אחד מרים אבן קטנה ומנסה לבנות ולא להרוס. נעצור לרגע ונסדר את סדר העדיפויות שלנו. נחשוב על הילדים הקטנים שלנו (וגם הגדולים) ואיך אנחנו רוצים לתת להם את האפשרות לגדול שמחים ויהודיים. נחשוב על בני הזוג שלנו וכיצד אנחנו יכולים לעזור להם ולעצמנו להיות טובים יותר. נשתדל לתקן את העולם ולא לקלקל אותו, נעבוד על עצמנו להיות יותר סבלנים, רחמנים יותר, מבינים יותר, אמפטיים יותר ואוהבים יותר. אולי נוכל לעצור את הסבל הבא, אולי נוכל לגלות את הכאב שמסתיר האחר ואולי נוכל אפילו לתמוך ולתקן את מה שקלקל האחר, או אפילו אנחנו.

וכדאי שנחזור לכללים היהודיים הבסיסיים ביותר של הכרת הטוב, כבוד להורים, כיבוד בת הזוג בדברים הבסיסיים ביותר, הענקת חום ואהבה לילדים.. כי אם במקרה מישהו שכח – בשביל זה באנו לכאן, ולא בשביל הבילויים, הבזבוזים והמותרות.

בתקווה שזו השנה האחרונה שאנחנו צריכים להתאבל בתשעה באב על חורבן ירושלים, על חורבן היהדות וערכיה ועל הפגיעה ההולכת וגוברת בבית היהודי ובחינוך ילדינו.

גילוי שבטי ישראל באפריקה השחורה - סוף שהוא התחלה
fotolia

גילוי שבטי ישראל באפריקה השחורה - סוף שהוא התחלה

הרב דניאל עשור נפגש בשנית עם הרב קנייבסקי. הוא הראה לו את תמונות הישראלים בניגריה שחוזרים אל מקור שורשם וצור מחצבתם הישראלי. עברים אפריקאים בניגריה ובביאפרה עם בתי כנסת, ספרי תורה, ציציות וטליתות. מתפללים שרים ומייחלים לגאולה. הרב קנייבסקי שראה את התמונות קבע שצריך לעזור להם, לקרב אותם ולגייר אותם גיור לחומרה. (כמו את האתיופים).

 

בשיחה שניהלנו עם בחור משבט אפרים שבניגריה הוא גילה לנו שמלבד העובדה שהם יודעים שהם שייכים לשבטים ושזו מסורת שעוברת במשפחה מדור לדור, השבט כולו עובר כרגע תהליך מפליא של התקרבות חזרה אל היהדות. כידוע בשנות ה60 התחוללה שואה בביאפרה ומיליונים משבט אפרים וגד – האיגבו (IGBOO) מתו בשל מדיניות ההרעבה שנקטה הממשלה. המסר של השבט מניגריה אלינו מדהים: "בשנות ה60 ה' התגלה אל שבט האיגבו. אבותינו לא העבירו לבניהם את החשיבות של קיום התורה והמצוות, את החשיבות של שמירת השבת. לכן ה' העניש אותנו. העונש הנורא הזה גרם לנו לשוב אל אלוקינו ואל יהדותנו. אנחנו מתעניינים בכל דבר שקשור למסורת היהודית שלנו ולעברנו. עזרו לנו לשוב לעם ישראל." שמו העברי של הבחור, אגב, הוא 'עשאל'.

 

הרב עשור הציג בפני הרב קנייבסקי את פסק הדין של הרב אברהם דב לוין שלפיו בעל תשובה שחטא בעברו ועבד עבודה זרה אסור לקבל את דבריו או להקשיב לו. הפסק כמובן פוגע בכל בעלי התשובה ששגו בעברם, וחשוב היה שיצאו גדולי ישראל נגד הפסיקה האומללה הזו. וכך היה.

כאן תוכלו לקרוא את התנגדותם של גדולי ישראל ועוד עשרות רבנים לפסק של ביה"ד של הרב לוין.

באשר לרב קנייבסקי – הוא רק אמר לרב עשור: אל תשים לב. ובזו אמורה להסתיים הסאגה האומללה הזו.

הרב עשור עומד בקשר חי עם האי, מדריך אותו בדרכו חזרה ליהדותו ומייעץ לו. ואנו רק יכולים לעמוד נפעמים מול סימני גאולה ברורים אלו ולקוות שנראה בקרוב את בית המקדש בתפארתו ואת השבטים עומדים יחד תחת מלכות ה' בירושלים. ושלא ירחק היום שבו תתבטל שנאת חינם מישראל ונחיה באהבה, אחווה ושלום איש תחת גפנו ותחת תאנתו. 

לקריאה נוספת:

המלך האי - נוכל מקצועי

חלק א' 

חלק ב' - המפגש של המלך האי עם גדולי ישראל

המפגש של מלך האי עם גדולי ישראל
fotolia

המפגש של מלך האי עם גדולי ישראל

השמועה על המלך האי השוהה בביתנו פרשה כנפיים והכול רצו להיות שותפים לגילוי ולפרסום הידיעה. כך הגיעו הרב דניאל עשור והמלך המתחזה האי אל הרב אוירבך בירושלים ואל הרב קנייבסקי בבני ברק. והיו עוד רבנים שנפגשו, שרצו לשמוע, לברך ולהתעניין.

המלך המתחזה הסביר לרב אויירבך שידוע לו שהוא מצאצאי שבט יהודה שחברו לשבטים באפריקה (חלק קטן משבט יהודה גלו למצרים בבית ראשון והמשיכו משם לאפריקה המערבית). הרב אויירבך שהתרגש מהגילוי אמר שרק עכשיו הוא מבין את הפסוק 'לא יסור שבט ומחוקק מבין רגליו'. 'מחוקק תמיד היו לנו מחוקקים,' הסביר, 'אולם אף פעם לא הבנתי מה זה שבט – איפה שמענו שלא סר שבט מיהודה? עכשיו אני מבין שבאפריקה לא סר שבט (שרביט) מיהודה'.

הרב קנייבסקי התרגש לפגוש את המלך, וגם המלך מאוד התרגש לפגוש את הרב. בעצם את כל הרבנים. הוא הבין שהם גדולי ישראל ושמתרחשים כאן רגעים מכוננים, הרגעים שבהם גדולי ישראל מגלים את שבטי ישראל שבאפריקה המערבית השחורה, הרגעים שבהם בעצם שבטי אפרים ויהודה מתחילים להכיר אחד את השני מחדש. לאחר גלות וריחוק של אלפי שנים.

הרב קנייבסקי שאל את המלך אם הוא מסוגל כמלך להרוג, ואישורו של המלך גרם לו לפסוק שהוא מברך על המלך בשם ומלכות.

 

 

לצערנו המעשה גרם לאנשים מסוימים להטות את כל נושא הפגישה לכיוון לא צפוי – דיון 'הלכתי' המבוסס על שמועות לא מבוססות ושקרים מכוונים בנושא 'האם יש לברך על המלך האי את ברכת שחלק מכבודו לבשר ודם'.

 

אתרי חרדים ערכו מחקר על המלך האי והכריזו עליו כנוכל. 

והנקודה האישית. מרגע שהנושא עלה לכותרות בתקשורת החרדית בישראל הוצפנו בטלפונים של כתבים, אנשי ציבור ועוד. נאלצתי להגן בעור שיני על הזכות של הרב עשור לפרטיות ומנוחה בין שיחה לשיחה. בתוך כל מטר השיחות המטורף שנאלצתי להתמודד אתו קיבלתי שיחה שנראתה לי לא מספיק חשובה ודחיתי אותה בנימוס לשבוע הבא. מישהו בשם לוין, או שקשור למישהו בשם לוין שרצה לשאול כמה שאלות את הרב עשור. (טוב, כיצד יכולתי לדעת שזה לא עוד איזה אחד שרוצה להתעניין ולשאול שאלות?). עוד באותו ערב עלה לאתרי האינטרנט פסק של בית הדין של אברהם דב לוין שפסק שלפי הרמב"ם צריך להתרחק מהרב עשור (המיסיונר והיהודי משיחי...) ומהמלך האי (הנוצרי, הנוכל והרמאי...) כמובן שאף אחד לא ממש שאל את הרב עשור לגרסתו (שמוע בן אחיכם), פסק הדין לא היה חתום על ידי מישהו ספציפי (וגם לא הסכימו לשני העדים שנשלחו לבית הדין לגלות מיהם הדיינים שדנו בנושא, שזה בבחינת ארור מכה רעהו בסתר), פורסם ברבים (הלבנת פנים ושפיכות דמים), וכמובן שהשפיטה הייתה על פי השמועה (לא תישא שמע שווא).

על פירוש הרמב"ם האמתי בנושא עדיף שניתן למכתבי גדולי ישראל לדבר (להלן מכתבו של הרב שמחה קוק בנושא) 

לכתבה קודמת בנושא שלושת אלפים שנות מרחק - שבטי ישראל שבאפריקה השחורה

לכתבה הראשונה בנושא מלך אפריקה ואני חלק א'

לכתבה האחרונה בנושא: המלך האי נוכל מקצועי

אהבתם? עשו לייק...

שלושת אלפים שנות מרחק - שבטי ישראל האבודים שבאפריקה השחורה
fotolia

שלושת אלפים שנות מרחק - שבטי ישראל האבודים שבאפריקה השחורה

שלושת אלפים שנה של ריחוק עשו את שלהם. היו לנו המון שאלות, חשדות, אי הבנות. בשבוע שהאיש שהתיימר להיות מלך אפריקה שהה בביתנו היינו עסוקים בעיקר בלמידת האחר. והוא היה מאוד אחר עבורנו. תוצאות ה'בדיקה' היו שאנחנו רואים מולנו אדם מרתק, עדין, רגיש וחכם, ומצד שני תקיף וחד. האמנו לו שצאצאי השבטים ששומרים את המצוות הם רבים באפריקה וכי יש לנו מחוייבות כל שהיא כלפייהם - ליצור קשר ראשוני אתם ולבדוק כיצד ממשיכים הלאה משם. (כמובן שהוא הסתמך על עובדות שהפכו בפיו להיות שקרים ואשליות - אולם את זה הבנו רק מאוחר מאוד, כמעט מאוחר מדי)

לאחר מספר ימים קרה משהו. שבת הגיעה... המלך התארח אצלנו בשבת. לקחנו אותו לטיול קטן במקום בו אנו גרים. הכרנו לו משפחה של אתיופים שגרה בסמוך אלינו – בקרוון. הוא שמע אותם, נחשף לסבל שהם עוברים בישראל, את קשיי ההתאקלמות ואי הקבלה של החברה הישראלית הלבנה. למרות זאת הם כאן, נאבקים על הזהות הדתית חרדית שלהם, מגדלים את הילדים אל הזהות הזו.

הרחובות של השכונה ושל שכונת הקרוונים הסמוכה שקקו ילדים. כשעברנו ליד קבוצת ילדים מהקרוונים אורו עיניו. חלק מהילדים היו אתיופים, חלקם לבנים, היו שם גם ילדים של משפחות מקסיקניות שהתגיירו (צאצאי האנוסים מספרד שברחו למקסיקו והסתתרו שם ביערות. הם לא יכלו לגלות לילדים שלהם שהם יהודים מפחד האינקוויזיציה, והילדים כשגדלו התקשו להתמודד עם יהדותם והתבוללו בקרב האוכלוסייה המקומית האינדיאנית. היום יש המונים בקרב האוכלוסייה המדוברת שנמשכים ליהדות, משמרים מנהגים יהודיים ומנסים לחזור אל השורשים היהודים שלהם. הם עוברים גיור ועולים לארץ. באזור מגורנו קיימת נציגות מכובדת של אנשים אלו). כולם שיחקו כדורגל ביחד. 'זה העם שלי!' הצהיר. כולם יהודים, לבנים, שחורים, צהובים, ירוקים, כולם יהודים וכולם אוהבים! הכריז בשמחה. הצהרה שמאז הוא שב ומזכיר בכל מקום אליו הוא מגיע. 'כך צריכה להיראות יוניטד קינדם אוף יזראל!' (הממלכה הישראלית המאוחדת – בהקבלה לממלכה המאוחדת של אנגליה).

למנחה הוא הובל לאחר כבוד לבית הכנסת החסידי, שם פגש את הנכד של התולדות אהרון – הרב אהרון ראטה. השטריימלים המפוארים ובגדי השבת המפוספסים או הארוכים שחורים לא הפריעו לו להתחבר אל הרב בגובה העיניים. ההתרגשות הייתה גדולה. עבור הרב – גילוי אדם שמזהה את עצמו כאחד מאחינו האובדים מלפני אלפי שנים, עבור המלך – הקבלה והשמחה שבגילוי. השוני לא הפריע לשמחה, אולי הוא רק הגדיל אותה. שהרי לא ציפינו שהם יראו ממש בדיוק כמונו, לא כן?

לפרק הבא המפגש הראשון של מלך האי עם גדולי ישראל

לפרק הקודם מלך אפריקה ואני חלק ה' - שבטי ישראל האבודים באפריקה השחורה

לפרק הראשון בסדרה מלך אפריקה ואני חלק א'

לפרק האחרון - מלך האי נוכל מקצועי

מלך אפריקה ואני חלק ב' - להוציא יקר מזולל
fotolia

מלך אפריקה ואני חלק ב' - להוציא יקר מזולל

אז הם נפגשו. לשיחה ארוכה בנושא יהדות ונצרות. כמובן שהרב דניאל הכניע אותו (או שסבר שהכניע אותו שכן כך הציג האיש - בעתיד הרחוק יתגלה שהוא העמיד פנים), את הדוקטור לתאולוגיה נוצרית (או פרופסור בעצם). והוא נשאר ללא תשובות. זה היה המפגש הראשון בן ארבע שעות. בשובו סיפר לי בעלי שיש כאן אדם שטוען שיש שבטי ישראל אבודים באפריקה והוא מולך עליהם. אני אוהבת סיפורים. במיוחד סיפורים שנשמעים כמו אגדה קסומה עם מלך, אחים שאבדו לנו לפני אלפי שנים, יבשות עם חיות טרף ונופים פסטורליים. אבל להאמין בהן? זה כבר סיפור אחר לגמרי...

הרב עשור נתן למלך לקרוא את הספר שלו 'על פתחה של רומי' באנגלית, וקבע להיפגש אתו לדיון נוסף ביום שלמחרת. הוא חזר מהפגישה נסער. המלך הודה בוויכוח הזה שטעה בעבודה זרה – נצרות, וביקש להוכיח לרב עשור את יהדותו. הוא הראה לו שהוא מהול.

'אנחנו שומרים את המצוות עד כמה שאנחנו יכולים וזוכרים'. טען. בעלי הסביר לו שהוא יהיה חייב לעבור גיור כדי להתקבל כיהודי בעם ישראל. גם על כך היה ויכוח. 'יהודי לא צריך להתגייר!' טען המלך. לבסוף הוכרע. גם אם נכון שיש שם שבטים יהודיים, מי שירצה לשוב לעם ישראל יהיה חייב לעבור תהליך של 'שיבה ליהדות'. (גיור מלא). בכל זאת.. עברו 3000 שנה...

בעלי כבר דיבר עם המלך וחשב שצריך שהוא יישאר בישראל כדי ללמוד על היהדות אליה הוא רוצה לחזור, לראות כיצד חיה משפחה יהודית, לחפש את המקום המתאים שיעזור לו בתהליך השיבה ליהדות. למצוא את הדרך להתחבר לשורשים. הוא פחד לשאול. לא היה אפשר לעבור את התהליך הזה בלי לארח את המלך בבית יהודי ולתת לו להתרשם מאורח החיים היהודי שלנו. הסכמתי. למרות שכבר הובטח לי שאף אחד לא בא אלינו להתארח יותר. זו הייתה הפעם האחרונה.

זה היה טו בשבט. לא אשכח. הגשם איים להיהפך לשלג בכל רגע. הצטרפתי אליו לנסיעה לירושלים כדי לאחל מזל טוב לחברה טובה שבנה הגיע לגיל מצוות ומשם נאלצתי להיגרר למפגש השלישי עם המלך ולראות לאן הדברים יתגלגלו מכאן. אני ישבתי בלובי וחיכיתי. פקיד הקבלה הערבי הסתכל עלי לאחר שעתיים של ציפייה במבט מרחם. שומרי הראש של המלך התחלפו ואני המשכתי לחכות בסבלנות. אולי חשב שאני איזו הומלסית שאין לה לאן ללכת, זה היה הסימן שהגיע הזמן לעזוב. התקשרתי לבעלי (שהיה באמצע שיחה חשובה עם המלך) וביקשתי מבעלי לחזור הביתה. אני, אגב, רגילה לחכות לסופם של ויכוחים תאולוגיים ארוכים ומרים...

המלך התלבט אם להישאר או לא. היו לו בעיות לפתור ביבשת אחרת. בשבע בבוקר קיבלנו ממנו טלפון מפתיע. הוא נשאר בארץ. הוא החליט שהוא בא אלינו להתארח.

לקריאת הכתבה הקודמת

לקריאת הכתבה הבאה

המלך האי - נוכל מקצועי

מלך אפריקה ואני חלק א'
fotolia

מלך אפריקה ואני חלק א'

קירות ביתנו ראו המון אורחים שונים ומשונים. ילדינו ישבו לא פעם עם בחורים שיצאו זה עתה מהכנסייה והוזמנו אלינו לאחר ויכוחים תאולוגיים שהוכיחו להם את טעותם, עם יוצאי מסגדים שגילו את האמת היהודית. היה לנו נזיר שתקן שבחר ביהדות בעקבות הספר 'על פתחה של רומי', הייתה לנו אורחת מוסלמית, מדענית גרעין שברחה ממצרים כי הגנה על העם היהודי והציגה את הקוראן כאוהד יהודים...

בכנות – לא רציתי יותר אורחים. העדפתי שקט. ילדי שבעו מהתגליות והחוויות שעבר ביתנו מתוקף העשייה הברוכה של הסברה מהסוג בה אנו עוסקים. אלא שהפעם ביקש ממני בעלי – רק אותו. רק עוד פעם אחת ודי. ואני הסכמתי. לא יכולתי לסרב לכך.

זה התחיל בעצם חודש לפני כן. קיבלתי במייל מאדם צדיק סרטון הנחת תפילין בקבר דוד. הרב ברנד עוסק בכך שנים. הוא מקבל את המבקרים הרבים בציון הקדוש ומברר מי מהם יהודי, מי מהם יודע שאמו או סבתו מצד אמו יהודייה ומניח להם תפילין. בסרטון ניתן לראות שני אנשים. האחד צעיר לבן והשני שחור. השחור מאוד התרגש מהנחת התפילין ללבן וטען כלפי הרב ברנד שגם הוא יהודי. הרב שלח את הסרטון עם האינפורמציה – 'אדם שטוען שהוא יהודי משבטי ישראל האבודים ושהוא המלך שלהם מניח תפילין בציון המלך דוד.' זו הייתה אנקדוטה מוזרה,

האמת שזה התחיל הרבה לפני כן.. קיבלנו עדויות על שבט אפרים שבניגריה הרבה לפני כן, ראינו סרטים שמדברים על זהות יהודית באפריקה השחורה, שמענו על כך וראינו הוכחות, אבל כמובן שזה היה נראה סיפור שהוא גדול מאתנו ושצריך להשאיר אותו לגדולי ישראל, שכן העדויות דיברו באותה תקופה על שבט המונה מליונים, כאשר אז לא היה ידוע לנו ש6000 מהם בערך לומדי תורה ושומרי מצוות כאשר טענתם היא שהם שייכים לשבטים האבודים גד ואפריים.

 

מספר ימים לפני שהוא הגיע התקשר הרב ברנד לרב דניאל עשור וסיפר לו שהאיש שטוען שהוא מלך על שבטי ישראל באפריקה שב לציון – חודש לאחר שהניח שם תפילין. הרב ברנד הזמין אותו לביתו להתארח בשבת בסעודה ובשיחה עמו גילה שמלבד שהוא טוען שהוא מלך אפריקאי ומלך על שבטי ישראל האבודים שנמצאים כנראה באפריקה, הוא גם מאמין ביש"ו. מאחר והרב עשור מתמחה בוויכוח תאולוגי בתחומי הדתות השונות, הוא חשב שזה יהיה מעניין אם הרב עשור יסכים לשוחח עם המלך ולסתור את אמונתו הכוזבת, ותוך כדי לשמוע יותר על הטענות שבאותו הזמן נראו מעט דמיוניות בלשון המעטה.

להמשך הסיפור

מלך האי נוכל מקצועי

fotolia

"לא היה לי טוב, אז עזבתי..."

ההורים מנסים – שיחה עם רב, שיחה עם פסיכולוג, נסיעה מפצה לאן שהוא, כל מיני פתרונות מפתרונות שונים, אולם הילד הולך ומתדרדר, בתחילה הבגדים, אחר כך הריב על הכיפה, כל המסלול הידוע והמוכר

באחד מאותם ערבים לחוצים שלפני ליל הסדר. אני מקבלת ממנה טלפון ראשון. חברה שלא מזמן הייתי אתה בקשר... היא מהססת. יש לי בעיה עם הבן שלי". (הוא בן 16). הבנים שלי כבר סיפרו לי על הבן שלה, הם מכירים אותו. איך הם מגדירים את זה? "נראה לא טוב".

שוב הסיפור המוכר על הבן הצדיק שהלך לישיבה קטנה ופתאום משהו הסתבך שם, רב עם הרב, או עם החברים, משהו היה לו 'לא נוח', אולי בעיית קשב קטנה ברקע  - והילד בחוץ, מסרב לנסות מוסד אלטרנטיבי. הוא חבר לכמה נערים כמוהו ויחד הם הולכים ונוזלים החוצה, ועיני ההורים כלות...

 

ההורים מנסים – שיחה עם רב, שיחה עם פסיכולוג, נסיעה מפצה לאן שהוא, כל מיני פתרונות מפתרונות שונים, אולם הילד הולך ומתדרדר, בתחילה הבגדים, אחר כך הריב על הכיפה, כל המסלול הידוע והמוכר. אלא שהפעם אני מרגישה שזה שונה – הפעם זה קורה לחברה, לנער טוב, ממשפחה טובה.. אני מבינה שזה יכול לקרות לכל אחת, זה ממש מעבר לפינה.

'אני יודעת שזה קשה, וזה ערב חג' רוטט קולה בכאב מהצד השני ולבי נקרע. 'האיש שמתעסק אתם, (עם הבחורים האלה) הסביר לי שאתם לא יכולים לעזור, זו בעיה פסיכולוגית, אחי (ראש כולל חשוב) ניסה לשכנע אותי שאין קשר בין הבעיה של הילד למה שאתם מתעסקים בו, אבל הרעיון שהרב יוכל לעזור לנו לא יוצא לי מהראש', היא מתוודה בגילוי לב. 'הדלקתי נר ואז התגלגל לידי עיתון עם סיפורו היוצא דופן של בעלך, הייתי בכותל ערב שלם ופתאום ראיתי מודעה שקשורה אליכם, בכל פעם שאני פונה לשמיים בבקשת עזרה – אתם מופיעים לפני באיזו שהיא דרך – אולי כאישה תוכלי לייעץ לי מה לעשות, אני ממש אובדת עצות...'

מישהו בדק מה קורה לו בראש? אם יש לו שאלות בנושא אמונה?

הם לקחו אותו לפסיכולוג וגרמו לו לכעוס עליהם שבגלל שהוא רוצה להיות חילוני הוא צריך טיפול, הם לקחו אותו לרב שלא עבר הכשרה מתאימה כדי לבדוק בצורה יסודית מה מציק לנער, הם הצמידו אותו למדריך נוער סימפטי שלא יכול היה לבדוק בצורה מקצועית מה הבעיה (וכידוע לדעת מה הבעיה זה חלק מהפתרון), עד שהנער התייאש מהם ומסרב לתת להם הזדמנות נוספת לפתור אתו את הבעיות.

והפתרון קיים למרות שהמודעות כלפיו נמוכה מאוד בציבור. הרי זה לא יתכן שכאשר נער מתמודד עם קשיים מכל סוג שהוא, שהוא ינשור רק בשל הקשיים! משהו גרם לו להסית את מבטו לכיוון אחר ולצעוד אליו בנחישות! המשהו הזה הן שאלות תיאולוגיות לא פתורות בהן נתקל ולא מצא להן מענה מתאים!

אני מסבירה לה: 'הרב מדבר עם מתבוללים שלא מתעניינים מדי בדת שלהם או בדת של בני זוגם, מתוך השיחה הוא מעורר אותם למודעות לנושא ומעמיד אותם בפני הקונפליקט – אינך יכול להיות יהודי עם זהות יהודית מודעת ובו זמנית להתבולל! הבן שלך מתמודד עם שאלות לא פתורות שמכוונות אותו החוצה, אחרת לא היה נחוש. כאשר יקבל מענה מובנה ומסודר בהתאם תהיה לו בעיה מוסרית להמשיך לנשור. ללא סיבה אמתית, כאשר האמת נמצאת בכיוון ההפוך, את תראי שהוא יחזור!"

עכשיו, לאחר שהילד אינו משתף פעולה, כאשר האב מסרב לדבר אתו, כיצד מחזירים את הגלגל לאחור?


נוער נושר – מותק של ילדים

בסופו של דבר הפתרון הגיע ממקום בלתי צפוי לחלוטין, מאימא נוספת (שהבן שלה חלק מהחבורה המדוברת) שפנתה אלי יום לאחר מכן. 'הוא כל הזמן אומר לי שאם הוא היה יכול לשאול את השאלות שלו למישהו שיודע אז זה היה יכול להיות יותר טוב. הוא בסך הכול ילד טוב, הוא בקשר טוב אתי, עוזר לי בבית המון, מעסיק את הקטנים, אבל לא תמיד אפשר לענות לו על כל שאלה שהוא שואל, והוא לא מקבל את הדברים כמובן מאליו..'

'שיצור מיד קשר!' פקדתי עליה. 'ושימשוך גם את חבר שלו (השם שמור במערכת...) גם אימא של חבר שלו התקשרה אלינו'. והם הגיעו. הנער המדובר משך את הנער השני ושניהם נפגשו עם הרב לשיחת עומק. כמובן שזה היה בערב בדיקת חמץ, ובוודאי שעבורי החשיבות של שני הדברים שווה.

איך יודעים שזה יצליח עוד לפני שזה הצליח?

הנערים דיברו. משהו אכן נפגע במערך האמונה שלהם כתוצאה משאלות לא פתורות שתססו בתוכם. זה השלב הראשון של הטיפול בנוער נושר, והוא הקריטי. אי אפשר לבדוק בעיות אחרות בלעדיו.

לפני יומיים הם התקשרו, אמרו שהם רוצים לחזור, שמאוד נהנו לשוחח, לשאול שאלות ולקבל בפעם הראשונה בחייהם תשובות מדויקות שעזרו להם לעשות קצת סדר בראש.

והם גם שאלו מתי אפשר להיפגש שוב. ומבחינתי היה שווה להקריב בליל בדיקת חמץ, ואפילו רק עבור זה.

ספר חדש בחוג לתאולוגיה 'יש אלוקים' של הרב שלמה ד.י

ספר חדש בחוג לתאולוגיה 'יש אלוקים' של הרב שלמה ד.י

מתוך כריכת הספר 'יש אלוקים':

בקרוב העולם כולו ישתנה שינוי קיצוני. העולם יצטרך לשוב לתיקונו השלם, לגן עדן מקדם. הטבע שאנו מכירים היום אינו טבעו האמתי של הטבע, והתכנית האלוקית היא להכניס אותנו אל תקופת הגאולה המבוארת בחזון התנ"ך. אולם בדרך לשם עתיד העולם לעבור משברים וגלים. העולם יצטרך לעבור את החושך הנורא שלפני עלות השחר בטרם יפציע האור האלוקי.

עתיד האפיפיור (העומד בראש האילומינטי יחד עם מסדר הישועים בוותיקן), להכריז  בקונגרס האמריקאי ולאחר מכן באו"ם על פתיחתו של 'העידן החדש' ושל 'הסדר העולמי החדש'. עידן זה ובשורה זו אינם תואמים את החזון התנכי. למעשה 'סדר עולמי חדש' מהווה את האנטיתזה לחזון התנכי, ומכריז מלחמה נגד אלוקים ומשיחו. עידן זה הינו עידן החושך הנורא שלפני עלות השחר של הגאולה. האנושות תצטרך לעבור לידה ממצב חושך זה לעידן הגאולה האמתית. מהו סדר עולמי חדש? מי עומד מאחוריו? מהן מטרותיו? מהן אמונותיו? ספר זה מבאר תשובות לכל השאלות הללו.

בדורנו אנשים רבים מבקשים למצוא מענה לשאלותיהם באשר לקיומו של האל ונוכחותו בהיסטוריה, אך הסדר העולמי החדש מנהל מערכה שלמה נגד קיומו של אלוקים על־טבעי ונגד כתבי הקודש של התנ"ך. כיצד מנהל הסדר העולמי החדש מערכה פוליטית שלמה מזה מאות בשנים, וחותר תחת ממשלות ושלטונות בעולם כדי ליצור ממשלה עולמית אחת בעידן החדש? מהו העידן החדש וכיצד המדע וריבוי התאוריות שבו מנוצלים לרעה על ידי הסדר העולמי החדש, כדי לשכנע את האנושות להאמין באתאיזם ובטבע בלבד ולנטוש את האמונה באלוקים? בספר זה תמצאו את התשובות החד־משמעיות כיצד תאוריות מדעיות אלו למעשה מעידות על קיומו של אלוקים באופן חד משמעי. ספר זה חושף את דרכי התרמית והונאת דעת ההמונים של הסדר העולמי החדש, אשר מנסה כל העת לתת פרשנות של היווצרות היקום והחיים בו באקראיות, ולטעון בשם המדע שאין אלוקים.

המחבר עמל רבות לרדת לחקר העניין ולחשוף בפני הקוראים את הסכנה הגדולה שבאתאיזם והשלכותיו המנסה לחתור כל העת תחת כל הדתות בעולם כדי לבטלן וליצור דת אתאיסטית עולמית התואמת את האג'נדה של הסדר העולמי החדש של האו"ם.

למחבר אין כל ספק כי הסדר העולמי החדש של התנ"ך יכריע לבסוף את כל חזון הסדר העולמי החדש של האתאיזם. על כך כבר כתב הנביא עובדיה "אם תגביה כנשר ואם בין כוכבים שים קינך משם אורידך נאום ה' ".  (עובדיה א' ד')

                                                                                                                  

תוכן העניינים:

 

 מבוא 

האיזונים הנכונים בנפש האדם

השקפה אתאיסטית שמובילה לסדר עולמי חדש

העיוות שבתפיסת האתאיסט את המאמין

הפרשנות ההפוכה של האתאיזם לתורה

משנת האתאיזם של דוקינס

דוקינס וחוסר ההבחנה של האתאיזם בין יהדות ודתות אחרות

הגדרת האתאיזם כ'עמלק' ביהדות

סלידה קודם חקירה

האמונה האתאיסטית

מה בין 'מפלצת ספגטי עם קנקן של תה' ובין הוכחת מציאותו של האל?

חוסר ההוכחה שהופך את האתאיזם לאמונה

על כוחות־טבע עליונים ועל כוחות מאגייה

הכחשת העל טבעי ופגיעתה במוסר האנושי

סדרת ההוכחות הנדרשת במעבר מאתאיזם לאמונה בעל טבע

הקדמה

מגבלות השכל, ההיגיון והתבונה האנושית

הנשגב מבינתנו – ציטוטי מדענים

השימוש הנכון בתודעה האנושית בפתרון חידת היקום

האם ניתן להשתמש בתבונה האנושית ובניסיון האנושי על מנת להגיע אל האמת המוחלטת?

תאוריות היקום – היחסות הכללית ומכניקת הקוונטים

פרק ראשון – מציאותו של כוח עליון על־טבעי מתוך שלושת החוקים הראשונים של הדינמיקה (ניוטון)

החוק הראשון של התנועה (הדינמיקה) - 'אין תנועה בלי מניע'.

החוק השני של התרמודינמיקה חוק האנטרופיה

השאיפה הטבעית לאי סדר

החוק השלישי של התנועה, המכונה בשם חוק ההתמדה,  גם הוא מעיד על קיומה של הסיבה העל־טבעית

פרק שני - חוק שימור האנרגיה והמסה, תיאורית המפץ הגדול ומציאותו של המושג 'נשמת היקום'

חוק שימור האנרגיה והמסה

המפץ הרוחני והמפץ החומרי

המפץ הגדול ונקודת הייחודיות

מציאותו של כוח עליון

כוח עליון או אקראיות במפץ הגדול

הכחשתה של מציאות על טבעית ומניעיה

פעולתו של כוח על טבעי בתהליך בריאת היקום

חוקי הפיזיקה שמוכיחים מציאות על טבעית שגרמה למפץ

המדענים הוכיחו שהעולם נברא על ידי האל - יש מאין?

ההסבר הקבלי למפץ

הנקודה הסינגולרית (נקודת הבראשית)

על מי מוטלת חובת ההוכחה

יד המקרה והשגחה אלוקית בהיסטוריה

פרק שלישי - 'יש מאין'

מי ברא את אלוקים

האם אלוקים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים? שאלה שתחילתה באתיאיזם וסופה בעבודת אלילים.

האם אלוקים הוא 'כל יכול'

האם אלוקים ברא את העולם ונטש אותו?

התחמקות ה'מדענים' משאלת קיומו של אלוקים והיווצרות ה'יש' מ'אין'

איך נברא היקום יש מאין?

פרק רביעי - אגנוסטיקה וההוכחות למציאותו של האל

הוכחות למציאות אלוקים ככוח עליון, מטפיזי, אין־סופי על־טבעי

הוכחה מההבט המדעי- קוסמולוגי :

תהליכים שלא היו יכולים להתקיים ללא כוח עליון

קיומה המוכח של הנשמה (חלק אלוק ממעל)

לכל דבר קיים בטבע יש סיבה לעצם קיומו

מדוע אלוקים הוא אישי ולא סתם כוח קוסמי כללי

ההוכחה מתוך התכנון התבוני:

ההוכחה מתוך קיומו של מצב תודעה בחירי, ער ומתכוון

הטיעון מתוך קיומו של מוסר אובייקטיבי לקיומו של אלוקים:

הטיעון לקיומו של אלוקים מתוך המתמטיקה :

יד המקרה או אצבע אלוקים? מגוון האפשרויות

כשלים לוגיים מצויים בשיח האתאיסטי

אתאיזם מדיני

אתאיזם חלש – אתאיזם חזק

פרק חמישי - דיון תאולוגי המסתמך על עובדות

החותם במטבע אחדות החומר מעיד על המקור האחד היוצר!

משל התמונה

הגשמי והרוחני באדם – פרויד ובעל התניא

התגלות אלוקית - הדרך היחידה לידיעה של ערכים מוחלטים ואובייקטיביים שאפשר לחיות ולפעול על פיהם - משל הורטיגו

קיומו של כוח עליון מעבר לגבולות ומגבלות הטבע

כיצד מתכלים כוכבים

היווצרות החיים

זרימה קדמונית מעגלית

הסובייקטיביזם של קאנט והמטריאליזם - האם קיימת בפני האדם האפשרות לחוות את המציאות בצורה אובייקטיבית?

קיומה של הנשמה

קיום הרוח, אחדות הרוח

צמצום אור אין־סוף

מותו של העל־טבעי בנצרות

פרק שישי - תאוריית האבולוציה

כישלונה המעשי של תיאוריית האבולוציה

השקר של חוליות הביניים

הקשר בין האדם והקוף

היעדר צורות ביניים באדם

מציאות חוליה חסרה – תיאורית הגזע במיטבה

תרמיות והונאות בנושא חוליות הבניים בין האדם לקוף

הגולגולת מפילטדאון

האדם הניאנדרתאלי

איש נברסקה

ממצאים נוספים האוסטרלופיתקוס – קופי העל, אבל עדיין קופים

הרמופיתקוס

לוסי (Lucy

קבוצות אנתרופולוגיות שונות

הביליס, שלושה שיחזורים שונים על פי גולגולת מעוותת!

לטימריה קולקנס (Coelacanth), או בשמו המדעי לאוזן(Latimeria chalumnae) .

"גולגולת-1470":

התיארוך לפי שכבות גיאולוגיות

אבולוציה מתכנסת  ושיווי משקל מקוטע ־ כך בונים עץ פילוגנטי

תיארוך שכבות כושל בתאוריית האבולוציה

למה האבולוציה איננה אפשרית

ביקורת על הספר 'למה האבולוציה נכונה' של ג'רי קוין

תוצאותיה ההרסניות העתידיות המתבקשות של תאורית האבולוציה

טענת היווצרות היקום בתהליך אבולוציוני

מגמתיות במסווה של מדע – על קווארקים וגורילות עם גנים אנושיים

"אבולוציה של ערימת גרוטאות"

היווצרות מערכת הברירה הטבעית

אי ההסתברות שחוקי האבולוציה בראו את החומר

האנטישמיות האתאיסטית והאאוגניקה תורת הרוע שהתפתחה מתורת האבולוציה

צורות ביניים מתורת האבולוציה וחסרונן במציאות

פרק שביעי - תאורית הרב יקום

יקומים מקבילים עם חוקים על טבעיים או א־טבעיים

הסיבות ליצירת המושג יקומים מקבילים

אפשריות החיים ברב יקום

שבעה טיעונים מוטלים בספק

מחסור בראיות

מרחב תמרון גדול מדי

'דת המדע' – שאלות תאולוגיות על רב יקום וחוקי הפיזיקה

האם הרב יקום באמת קיים? 

מהו אפקט קזימיר?

האם היקום הוא בועה? מדענים הציעו דרך לבדוק זאת 

היווצרות היקום לפי חכמת הקבלה היהודית

פרק שמיני - שאלת גיל העולם

מחקר של אבני גרניט שמפריך את טענת היווצרות העולם במיליוני שנים

על שיטת המדידה באמצעות פחמן 14 מזוית נוספת:

פרק תשיעי - האביוגנזה 

ההתכנות האפסית של היווצרות אקראית של תא חי או איבר חי מורכב מחומצות אמינו ובכלל

פרק עשירי - תיאורית הפנספרמיה והאמונה באלוקים:

תיאורית פנספרמיה (העברת חיים מכוכב לכת אחר לכדור הארץ באמצעות מטאוריטים)

גשם אדום בהודו 

פרק אחד עשר - 'יש אלוהים' של דוקינס

אקראיות ותכנון וברירה טבעית

קיומו של העל טבע שיצר את הטבע מאפס ואין

העלמות אור האין סוף בחלל הפנוי והיווצרות הממים

חותם של מורכבות, הרמוניה וסדר

מעבר 

המם האלוקי

השלכותיה המעשיות של האתאיזם או דתות השקר

'החלקיק  האלוקי'

מפת הדרכים : "כיצד ישנם אין־סוף דרכים ? וכיצד אין־סוף דרכים אינם אלא דרך אחת בלבד!

מי יצר את האבולוציה?

חשיבות האבולוציה למאמינה והשלכותיה המעשיות

פרק שנים עשר - נבואה והתגלות אלוקית

התגלות נבואית לאומה שלמה

הוכחת מעמד הר סיני :

שתילת מאורע בזמן הווה:

תיאורית השקר העתידית כיצד?

תיאורית שתילת שקר בזמן עבר:

הצלבת מידע מאפשרת בדיקת מהימנות גבוהה ביותר

הצלבת מידע היסטורי מאפשרת בדיקת מהימנות גבוהה ביותר.

מעמד הר סיני – התגלות היוצר ליוצרו

הוכחות מפסוקי התנ"ך לברית של אלוקים עם עמו ישראל

ההקבלה התנכית בין נצחיות הברית של אלוקים עם ישראל ועם דוד מלך ישראל

הנקודה התאולוגית הפנימית בנצרות ואסלאם ששוללת את אמתותן

מלחמת הגזע הארי בישראל

פרק שלושה עשר - סדר עולמי חדש

הקונספירציה הפוליטית אבולוציונית

דת האתאיזם – המוארים (אילומינטי)

ההונאה של הדת האתאיסטית

יש אלוהים? – הטעות של ריצ'ארד דוקינס (מאמר של רז קולר)

הטיעון הפסדו־מדעי

ביקורות נוספות

סיכום והמלצה

התפיסה האתאיסטית את היהודים (האנטישמיות)

גאולת הנשמה

דוקינס – הדת היא פשע נגד הילדות

חוסר סבלנות לדת

אלים אנושיים

אדם אל

אג'נדה 

מזרח תיכון חדש

"המוארים" (אילומינטי)

סדר עולמי חדש בישראל

מדינת היהודים והבעיה הפלסטינית

טענותיו של דוקינס על התנ"ך ואי מוסריותו

אנטרופוסופיה וניו אייג' בסדר עולמי חדש ואילומינטי

נבואות התנ"ך על סדר עולמי חדש

מי הם מבצעי הונאת דעת ההמונים באמת? הדתות או האבולוציונרים

התגשמות נבואות אחרית הימים והשתלבות האתאיזם בנבואות

המציאות אליה מוביל האתאיזם האידאולוגי של דוקינס

האמונה בעיוורונו של המקרה

ההשראת הקנוניה של הנצרות על הקונספירציה האתאיסטית

השותפות בין הנצרות והאתאיזם בבניית קונספירציה משותפת, למרות היריבות ביניהן

מקומן של דתות איזוטריות בחזון סדר עולמי חדש

השימוש הציני של דוקינס בדברי תומס ג'פרסון היהודי – מנשיאי ארה"ב

מוצא האדם מן הרע או מן הטוב

האתאיזם והמוסר התנכ"י

האינטרס של המודיעין האמריקאי להשמיד את מדינת ישראל

זאולוגיה אלוקית

בניית תאורית האבולוציה מסטיות קטנות מהאמת לשקר גדול ובלתי מסתבר

זהות יהודית ותכניות להשמדת ישראל

הקנוניה האתאיסטית של מנהיגי ההון והשלטון

שנאת הדת הנוצרית של דוקינס שהובילה לאתאיזם

בין דוקינס להיטלר

דתו האתאיסטית של היטלר

הדרת נשים ביהדות – עלילת הדם המודרנית

ארבע אבות נזיקין – אויבי היהדות

'המזימה היהודית' הפרוטוקולים של זקני ציון

המזימה – סודו של ויל אייזנר 

תקשור עם אוטיסטים ותאורית הקונספירציה של ברי חמיש

"הקשר של הוותיקן נגד  ישראל

האג'נדה האיזוטרית של הנאצים

הקץ לסבלם של היהודים יבוא רק כאשר ימירו את דתם

הקשר בין הדרוויניזם במאה ה-19 לנאציזם במאה ה- 20

הצד האפל של אונסק”ו

האגודה התיאוסופית (The Theosophical Society)

אני בסאנט (Annie Besant) והאגודה התיאוסופית

צ’ארלס וובסטר לידביטר (C.W. Leadbeater) והאגודה התיאוסופית

אליס אן ופוסטר ביילי (Alice A. and Foster Bailey)

ציטוטים של גדולי עולם

שיטת ההשמדה של האימפריה הרומית את המקדש וישראל חוזרת בימינו

העם היהודי לאחר מרד בר כוכבא

חורבן ביתר ותוצאותיו

ההיסטוריה של האילומינטי

מסרים חדשים מאוד מהאוטיסטים על המלחמה והעולם ומה עומד לקרות

סוף דבר

קריאה לציבור הנוצרי פרוטסטנטי בעולם

ואתם עם ישראל - אחינו היהודים

נביאי הדור – כלים שבורים

נביאי הדור – כלים שבורים

תקשור עם אוטיסטים

עד לפני 20 שנה בערך לא ניתן היה לתקשר עם אוטיסטים לשיחות עומק. ב20 שנה האחרונות התפתחה שיטה לתקשור עם אוטיסטים " בשיטת התקשור החדשנית המכונה בשם Facilitated Communication שיטת תקשור עם אוטיסטים שהתפתחה בארצות הברית בבוסטון בה הוכח כי אוטיסטים יודעים לספר במדויק מה קורא כעת במקום אחר בעולם שיטה זו שנוסתה בישראל עם אוטיסטים יהודים, העלתה כי האוטיסטים היהודים מעבירים מסרים מודעים מהעולם הרוחני לעולמנו." (מתוך הספר 'יש אלוקים' של המחבר דוד ב"י היוצא לאור בקרוב).

יש שאלות רבות על השיטה לתקשור עם אוטיסטים, ויש לה גם מתנגדים. בעבר האוטיסטים נשאלו ואף ענו על שאלות אישיות, אולם בעקבות דרישת הרבנים להפסיק עם התקשור עם אוטיסטים על בסיס אישי הם עברו להיות מבשרי תכנים רוחניים הקשורים לכלל ישראל. כמו כן יש כאלו הטוענים שהתקשור אינו אמת.

אולם קשה להתעלם מהעובדה שילד או מבוגר שלא הצליחו לתקשר אתו קודם לכן מסוגל להביע את עצמו דרך הקשה פשוטה על מקלדת של מחשב. ויש סרטים רבים ביוטיוב שמראים תקשור עם אוטיסטים בשיטה הזו בכל העולם, שיטה שעובדת.

מה שמעניין אותנו הוא התקשור עם אוטיסטים יהודים שמבשרים לעם ישראל נבואות על העתיד מתוך ניתוח פוליטי מעמיק של המפה העולמית והתנודות החברתיות והפוליטיות שבה.

כיצד מתייחסים לנבואות האוטיסטים?

ובכן, האוטיסטים מסוגלים לתאר מהלכים המתרחשים בעולם הגשמי שלנו, וגם בעולמות עליונים. הם אינם מסוגלים לתת תאריכים מדויקים של ההתרחשויות שהם צופים, אולם הניתוח שלהם באשר לתהליכים עצמם והמניעים שמאחורי התהליכים תואם לעדויות של בני אדם מכל העולם, דעות של מומחים ועוד. אז אי אפשר לפסוק הלכה על פי ה'נבואות' שלהם, מפני שעדיין הם נחשבים לכלים שבורים, אולם אפשר בהחלט להצליב את האמירות שלהם עם עדויות נוספות ולשער פחות או יותר מיהם הכוחות הפועלים כיום בעולם, מהם היעדים שלהם ומדוע.

בכתבה הבאה נתייחס לדברי האוטיסטים עצמם ונשלב עדויות ממקורות אחרים.

תגובות

כל התגובות

רוצה לקבל עדכונים ממגוון התוכן של שערי הלכה ומשפט?