נושאי וורטים: אמונה ובטחון

פרשת כי תצא – איך להתגונן מנפילות

בס”ד   שלום וברכה   “כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ וּנְתָנוֹ ה’ אלוקיך בְּיָדֶךָ וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ. וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָה אֵשֶׁת יְפַת תֹּאַר וְחָשַׁקְתָּ בָהּ וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה…” מביא רש”י הקדוש את דברי חז”ל: “ולקחת לך לאשה” – לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע שאם אין הקב”ה מתירה ישאנה באיסור אבל אם נשאה סופו להיות שונאה …

פרשת כי תצא – איך להתגונן מנפילות לקריאה »

תובנה בפרשה – לך לך

בס”ד שלום וברכה פרשתינו פותחת בנבואת ה’ לאברהם בחרן “לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ.” שואלים רבותינו מדוע נאמר “לֶךְ לְךָ” . מהי התוספת במילה “לְךָ”. ומביא רש”י הקדוש את תשובת חז”ל “להנאתך ולטובתך”. ואכן , בארץ ישראל זכה אברהם לעושר , לילדים ולפרסום. אמנם מעשי אבות סימן לבנים. הקב”ה יוצר …

תובנה בפרשה – לך לך לקריאה »

אתה הוראית לדעת

התורה בפרשתנו מזהירה מפני נביא שקר מפני שאותו נביא שקר שה’ ישלח לנסות אותנו בו יעשה בפנינו אותות ואף מופתים ולמרות זאת אסור לנו לשמוע בקולו.

פרשת שמות – רבות מחשבות בלב איש ועצת ה’ היא תקום

רבות מחשבות בלב איש ועצת ה’ היא תקום “ויצו פרעה לכל עמו לאמר כל הבן הילוד היארה תשליכוהו” (שמות א’, כ”ב). ובגמ’ (סוטה י”ב ע”א) כתוב, שאף על עמו גזר פרעה גזירה זו. וברש”י (שם ושם) הביא בשם המדרש, שביום שנולד משה אמרו לו איצטגניניו שהיום נולד מושיען של ישראל, ואין אנו יודעים אם הוא …

פרשת שמות – רבות מחשבות בלב איש ועצת ה’ היא תקום לקריאה »

תשורי מראש אמנה

אברהם אבינו רצה ללמד את אורחיו להאמין בבורא ולהוסיף ולהאמין במידת טובו וחסדו של הבורא שכל תכליתו בבריאת העולם היא להטיב לברואיו.

אור החיים הקדוש על הפרשה – חיי שרה

בס”ד שלום וברכה אור החיים הקדוש פרשת חיי שרה “וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים שְׁנֵי חַיֵּי שָׂרָה.” רש”י הקדוש : “ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים” – לכך נכתב שנה בכל כלל וכלל לומר לך שכל אחד נדרש לעצמו בת ק’ כבת כ’ לחטא מה בת כ’ לא …

אור החיים הקדוש על הפרשה – חיי שרה לקריאה »

כוח בורא בנברא

מדוע ביקש אלוקים ממשה ואהרון לעשות מופת שגם חרטומי מצרים יכולים לעשותו? וכי לא ידע אלוקים מתחילה שפרעה יקרה לחכמי מצרים ולמכשפים אשר בארמונו ושגם הם יוכלו לעשות את אותו הדבר ממש?