מבט לחינוך
“אמור ואמרת” להזהיר גדולים על הקטנים, דהיינו שהגדולים צריכים למנוע מהקטנים מלעשות עבירה. ופירש רש”י ושתי אמירות הללו למה, ללמדנו: “להזהיר גדולים על הקטנים”.
“אמור ואמרת” להזהיר גדולים על הקטנים, דהיינו שהגדולים צריכים למנוע מהקטנים מלעשות עבירה. ופירש רש”י ושתי אמירות הללו למה, ללמדנו: “להזהיר גדולים על הקטנים”.
פרשת אמור כבוד הדדי מרומם את האדם בפרשתנו נאמר: וּסְפַרְתֶּם “לָכֶם” מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת (פרק כג פסוק טו) שואל החתם סופר לכאורה מספיק לכתוב: “וספרתם ממחרת השבת”, מדוע הוסיפה התורה את המלה לכם? (וספרתם לכם)? ההסבר לכך שהתורה משתמשת לפעמים בתיבת “לכם” כוונתה להצביע על איכות כמו שנאמר באברהם …
בס”ד שָׁלוֹם וּבְרָכָה בִּתְחִלַּת פָּרָשַׁת אמור נֶאֱמַר “וַיֹּאמֶר ה’ אֶל מֹשֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם לְנֶפֶשׁ לֹא יִטַּמָּא בְּעַמָּיו”. מַדּוּעַ הַתּוֹרָה כּוֹפֶלֶת אֶת דְּבָרֶיהָ? פַּעַם אֱמֹר וּפַעַם נוֹסֶפֶת וְאָמַרְתָּ? שְׁאֵלָה זוֹ נִשְׁאֶלֶת כְּבָר ע”י חָזָ”ל בְּמַסֶּכֶת יְבָמוֹת קי”ד ע”א. וְשָׁם עָנוּ וְאָמְרוּ “אֱמֹר, וְאָמַרְתָּ, לְהַזְהִיר גְּדוֹלִים עַל קְטַנִּים”. וְכֵן הֵבִיא רָשִׁ”י עַל …