עם לבן גרתי ואחר עד עתה
למרות ש14 שנה התמדתי בישיבה, בכל זאת עברו מאז שנים רבות איבדתי את סגולת התורה, ולכן אין בי את הכוח להילחם בך, כי חסר לי את “הקול קול יעקב”
למרות ש14 שנה התמדתי בישיבה, בכל זאת עברו מאז שנים רבות איבדתי את סגולת התורה, ולכן אין בי את הכוח להילחם בך, כי חסר לי את “הקול קול יעקב”
פרשת שמות אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה נאמר בפרשתנו (פ”ה פסוק ב-ה) וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה מִי ה’ אֲשֶׁר אֶשְׁמַע בְּקֹלוֹ לְשַׁלַּח אֶת יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַעְתִּי אֶת ה’, לָמָּה מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן תַּפְרִיעוּ אֶת הָעָם מִמַּעֲשָׂיו לְכוּ לְסִבְלֹתֵיכֶם, הֵן רַבִּים עַתָּה עַם הָאָרֶץ וְהִשְׁבַּתֶּם אֹתָם מִסִּבְלֹתָם. משה ואהרן באים בשליחות הקב”ה כדי לשחרר את בני …
בס”ד אוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת נָשֹׂא בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי הִקְרִיב נְתַנְאֵל בֶּן צוּעָר נְשִׂיא יִשָּׂשכָר “. בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי וְגו’: הִקְדִּים שֵׁבֶט יִשָּׂשכָר, לְצַד הֱיוֹתוֹ בֶּן תּוֹרָה הוּרַם שִׁבְטוֹ וְקָדַם לִרְאוּבֵן הַבְּכוֹר, וְלֹא זוֹ בִּלְבַד אֶלָּא גַּם זְבוּלוּן הַמַּחֲזִיק בְּיָדוֹ לִלְמֹד דִּכְתִיב (דְּבָרִים לג) שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ וְיִשָּׂשכָר בְּאֹהָלֶךָ וְגוֹ’ יָשַׁב בְּצִלּוֹ וְקָדַם לִרְאוּבֵן: הִקְרִיב נְתַנְאֵל בֶּן …
פרשת חוקת כי היא חיינו ואורך ימינו הגמ’ בשבת (פ”ג:) אומרת, אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה, שנאמר “זאת התורה אדם כי ימות באוהל”. ידועה היא הגמרא במסכת ברכות (סא:) שמביאה את המשל שמשל ר’ עיקבא לפפוס בן יהודה, שעם ישראל דומה לדגים שבים שבא השועל וראה אותם שהם קופצים מעל המים לברוח …
בס”ד שָׁלוֹם וּבְרָכָה אוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת מַטּוֹת “אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר לַה’ אוֹ הִשָּׁבַע שְׁבֻעָה לֶאְסֹר אִסָּר עַל נַפְשׁוֹ לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה”. רָשִׁ”י הַקָּדוֹשׁ: “נֵדֶר” – הָאוֹמֵר הֲרֵי עָלַי קוֹנָם שֶׁלֹּא אֹכַל אוֹ שֶׁלֹּא אֶעֱשֶׂה דָבָר פְּלוֹנִי. יָכוֹל אֲפִלּוּ נִשְׁבַּע שֶׁיֹּאכַל נְבֵלוֹת אֲנִי קוֹרֵא עָלָיו כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה ? …
בס”ד אוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת הַאֲזִינוּ “יַעֲרֹף כַּמָּטָר לִקְחִי תִּזַּל כַּטַּל אִמְרָתִי . כִּשְׂעִירִם עֲלֵי דֶשֶׁא וְכִרְבִיבִים עֲלֵי עֵשֶׂב”. אוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ: “יַעֲרֹף כְּמֵטֶר לִקְחִי. פֵּרוּשׁ עַל דֶּרֶךְ אוֹמְרָם ז”ל (אָבוֹת פ”ג מִי”ז) אִם אֵין קֶמַח אֵין תּוֹרָה וְכוּ’, יְכַוֵּן הַכָּתוּב בְּמַאֲמָר זֶה כִּי כְּמוֹ שֶׁה’ נוֹתֵן מָטָר לָזוּן וּלְפַרְנֵס , כְּמוֹ כֵן צְרִיכִין הֵם …